פורום המפכ"לים לשעבר שיגר מכתב דחוף למפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, בו ביקרו באופן חסר תקדים את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ואת השפעתו על המערכת המשטרתית. בין היתר, טענו: "הארגון נשלט ומתנהל על ידי שר ששלטון החוק זר לו".

בן גביר זועם: "החלטות מתקבלות ללא דיון בקבינט"
אפילו בצה"ל הופתעו: כך אחיו של יחיא סינוואר הדהים את הצבא

מכתבם נפתח בציון חג החנוכה, והשוו את הדלקת הנרות לצד השמש, לפיקוד על המשטרה: "בשבוע שחלף הדלקנו את נרות חג החנוכה. החג ומנהגיו מסמלים בין היתר את עמידתם האיתנה של מעטים מול רבים, ואת המנהיגות שנדרשה בעת ההיא כדי לנצח במאבק צודק. שמונה ימים הדלקנו נרות, בכל יום הוספנו נר נוסף, אך תמיד הדלקנו לצידם בכל יום את ה'שמש' - הנר שבא להאיר מאורו על כולם. בעצבות רבה אנו צופים לאחרונה כיצד משטרת ישראל מאבדת את עצמאותה, אבן הראשה לקיומה", הם קראו.

המפכ"לים לשעבר הבהירו: "אנו מודאגים מהעובדה כי הארגון נשלט ומתנהל על ידי שר ששלטון החוק זר לו, אשר מחליף אט-אט את ערכי משטרת ישראל בערכי מפלגתו, ורוחו הפכה להיות 'רוח המפקד'. כניעתו של פיקוד המשטרה למניסטריון שהפך לסניף של מפלגה, בולט במיוחד נוכח ההקרבה האישית ועמידתם האיתנה של שוטרי משטרת ישראל ולוחמי מג"ב ביום שבת, 7.10.23 ,תוך גילויי מעשי גבורה אשר העלו על נס את קרנה של המשטרה בעיני הציבור ומילאו את ליבנו בגאווה, אפילו נוכח גבורתם של שוטרי משטרת ישראל ולוחמי מג"ב כמיטב המסורת לאורך השנים".

איתמר בן גביר על המשטרה (צילום: לשכת השר)

"מתוך אהבה רבה לארגון בו שרתנו ולשוטרים ולוחמי מג"ב הנמצאים כיום על משמרתם, אנחנו פונים אליך באופן חריג ובלב כבד לא רק בשמנו, אלא גם בשמם של גמלאים רבים ובשמם של שוטרים פעילים קצינים ומפקדים בכירים אשר מצאו בנו אוזן קשבת למצוקתם", נכתב.

"מצאנו לנכון להזכיר לך ולחברי סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה כי חובתכם לסור למרותו של החוק קודמת למרותו של כל אדם אחר. חובתכם לנהוג ע"פ הנהלים אותם אתם כתבתם והנחלתם לפקודיכם. חובתכם להנהיג ולא להיות מובלים. המשטרה הועברה אליך כפיקדון שאינו סחיר", הבהירו המפכ"לים לשעבר למפכ"ל הנוכחי. "אנו תקווה כי תשיב במהרה את ניהול הארגון לידיך יחד עם חבריך לספ"כ ,תימנע החלפתם של ערכי המשטרה בערכים פוליטיים ותשמש כחומה בצורה למניעת החדרתם לארגון העוסק בהגנה על שלום הציבור וביצור שלטון החוק".

הם סיכמו: "שוטרי משטרת ישראל הגיבורים והאמיצים ראויים לראות את מפקדיהם מאירים את דרכם בראש המחנה, וכמו נרות החנוכה דוחים עם "מעט מהאור הרבה מהחושך".