צה"ל התיר לפרסום הבוקר (שני) כי רס״ל אוריה באייר, בן 20 ממעלות תרשיחא, לוחם ביחידת מגלן, חטיבת הקומנדו, נפטר מפצעיו לאחר שנפצע באורח קשה ב-14 בדצמבר בקרב בדרום רצועת עזה.

"לא נשתוק יותר": המפגינים נגד נתניהו משרטטים את קווי המתאר של המחאה החדשה
"יגיע בצורה משמעותית לארץ": כולנו עלולים לשלם ביוקר על תקיפות החות'ים

באייר הוא בן למשפחה גרמנית נוצרית, שהקימה בישראל בית אבות לניצולי שואה כדי לכפר על פשעי הנאצים. המשפחה מתפעלת את בית האבות במשך עשרות שנים ללא שום מטרות רווח ובהתנדבות מלאה. כל ילדי המשפחה התגייסו לתפקידי לוחמה, לקצונה ולקבע. שניים מאחיו של אוריה לוחמים בעזה.

עיריית מעלות תרשיחא פרסמה הודעה עם היוודע דבר מותו של באייר: "עיריית מעלות תרשיחא משתתפת בצערה של משפחת באייר היקרה עם נפילתו בקרב בחזית הדרום של בן העיר מעלות תרשיחא, אוריה באייר ז"ל, לוחם יחידת מגל״ן, בן גדעון ונלי שיבדל"א, שנפל בקרב גבורה מול האויב המר בדרום הרצועה. קהילת העיר מעלות תרשיחא מחבקת את ההורים היקרים ואת משפחת המנוח בשעתם הקשה ושולחת את תנחומיה הכנים. מי יתן ולא תדעו עוד צער ודאבה".

באייר הוא החלל הרביעי מפרוץ המלחמה מבני העיר מעלות. קדמו לו רס"ן אריאל בן משה, רס"ר (במיל') דב כוגן וטל כץ, שנרצח במסיבת הטבע "נובה". הלוויתו תתקיים מחר בבית העלמין הצבאי במעלות.

פעילות צה"ל ברצועת עזה (צילום :דובר צה"ל)