ביום שישי ירו כוחות צה"ל למוות בשוגג בחטופים אלון שמריז, יותם חיים וסאמר אל-טלאלקה, לאחר ששרדו 70 ימים בשבי חמאס. השלושה יצאו ממבנה בשכונת שג'אעיה כשהם אוחזים בדגל לבן, ונורו למוות בניגוד להוראות הפתיחה באש. אבי שמריז, אביו של אלון שמריז, התראיין היום (שני) בכאן ב' ותקף בחריפות: "הבן שלי גיבור והצבא שלנו התייחס אליו כמו למחבל". בהמשך סיפר על השיחה הקשה שקיים עם שר הביטחון יואב גלנט.

ירדן גת ששוחררה מהשבי חושפת: "הפחד להיאנס לא יכול לצאת לך מהראש"
ישראל תקפה? חשד למתקפת סייבר באיראן: שיבושים בתחנות הדלק בטהרן

"הבן שלי עבר תופת של 70 יום, הוא עבר שבי לא קל, אני נזהר בלשוני, אבל למרות זאת הוא שרד 70 יום. חמאס ראה בו נכס אסטרטגי ושמר עליו ולמרות זאת הוא הצליח להשתחרר משם", אמר האב בפתח השיחה.

"הוא הצליח להוציא את החברים שלו אחרי 70 יום ועשה הכל נכון. השלט שראיתם בתקשורת זה כתב היד של הבן שלי. הוא עשה הכל והצבא לא נענה, הם חשבו שזו מלכודת. אני לא מבין באיזו טקטיקה הצבא משתמש כדי להביא את החטופים אליו. בסך הכל היה צריך לכרוז והם היו יוצאים החוצה", הוסיף בכאב. "במקום לזהות את החטופים, ירו בהם כמו כלבים. בלי נוהל פתיחה באש, ירו בהם על מנת להרוג. זה זועק לשמיים, איזה הוראות הם קיבלו?", זעק.

הרמטכ"ל הרצי הלוי על אירוע הירי בשוגג על שלושת החטופים (צילום :דובר צה"ל)

לאחר מכן סיפר על השיחה הקשה שקיים עם שר הביטחון יואב גלנט. "אמרתי את זה לשר הביטחון כשדיברתי איתו בטלפון. במגבלות שלו הוא הודה שהיה כאן מחדל נוראי. הוא דיבר איתנו בטלפון ויצא גבר. הוא חטף מאיתנו נאצות וקללות, הכל בפנים, והוא ספג את זה כמו גבר. הוא היחידי שהעז להתקשר אלינו. גם גדי איזנקוט התקשר אחר כך אבל הוא שר ללא תיק".

שר הביטחון יואב גלנט במנהרת חמאס (צילום:  אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שר הביטחון יואב גלנט במנהרת חמאס (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

"פניתי לרמטכ"ל כדי לראות את סרטון האירוע. אני רוצה שיכירו בו כחלל צה"ל ושישחררו את כל החטופים שלנו עכשיו. הם עוברים התעללויות ואני לא רוצה להרחיב את הדיבור כדי לא לפגוע במשפחות", הוסיף.