נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי זכה ב-89.6% מהקולות בבחירות לנשיאות ונבחר כצפוי לכהונה שלישית. א-סיסי התמודד מול שלושה מועמדים אחרים, שאף אחד מהם לא היה בולט דיו ולא היווה איום על הנשיא המכהן. 

סדקים מבהילים: ישראל צריכה לדאוג ליחסיה עם מצרים בעקבות המלחמה | דעה

המועמד הנגדי שזכה לתשומת הלב המרבית ביותר הסיר את מועמדותו לאחר שטען כי קמפיין הבחירות שלו נבלם ורבים מתומכיו נעצרו. א-סיסי נבחר לראשונה לנשיאות בשנת 2014, ונבחר מחדש ב-2018, כאשר בשתי הפעמים הוא זכה ב-97% מהקולות.

בנאום הניצחון שלו, התייחס א-סיסי בין היתר ללחימה בעזה, ואמר: "המשך המלחמה בגבול המזרחי שלנו מהווה איום על הביטחון הלאומי המצרי".

כזכור, בחודש אוקטובר נאם נשיא מצרים בעקבות המלחמה ברצועה וזליגתם של הפלסטינים דרומה, יצא בהצהרה לאומה הערבית ושיגר אזהרה לישראל: "עקירת הפלסטינים מעזה למצרים תגרור אחריה עקירת פלסטינים מהגדה המערבית לירדן. אנו דוחים את עקירת הפלסטינים מאדמתם. מה שקורה עכשיו בעזה הוא ניסיון לדחוף אזרחים לחפש מקלט ולהגר למצרים. אם יש רעיון של עקירה, למה לא להעביר את הפלסטינים לנגב? אנחנו לא רוצים שסיני תהפוך לבסיס לפתיחת פעולות טרור נגד ישראל. להמשך המבצעים הצבאיים הנוכחיים בעזה יהיו השלכות שעלולות לצאת משליטה ולאיים על התרחבות הסכסוך‌‌", כך לדבריו.