טרור פסיכולוגי: חמאס פרסם הערב (שני) סרטון של שלושה חטופים בניסיון להפעיל לחץ על ישראל. בסרטון, תחת הכותרת "אל תשליכני לעת זקנה", ניתן אות חיים ראשון מחיים פרי שנחטף ב-7 באוקטובר, כשלצידו נראים יורם מצגר ועמירם קופר

הציניות של חמאס ממשיכה להיחשף: אמצעי לחימה נוספים אותרו בבתי ספר ומרפאות
מחבלי נוחב'ה שהשתתפו בטבח ב-7/10 נתפסו בביה"ס ברימאל שבעזה | צפו

בסרטון עצמו מזדהה רק פרי בשמו ומדבר בשם השלושה. הוא אומר כי הוא נמצא בשבי עם קבוצה של אנשים מבוגרים, וקורא לישראל לא להפקירם. דובר צה"ל פנה לחטופים מסרטון החמאס: "חיים, יורם ועמירם, צה"ל עושה הכל כדי שתשובו הביתה בשלום".

בסרטון כאמור מופיעים יורם מצגר, בן 80, חבר קיבוץ ניר עוז. עבד במפעל נירלט ובשנים האחרונות במוסך. חבר יקב הקיבוץ. אב ל-3 בנים וסב ל-7 נכדים. אשתו, תמי מצגר, נחטפה אף היא לעזה ושוחררה. בנוסף, חיים פרי, בן 79, חבר קיבוץ ניר עוז. אב ל-5 ילדים ו-13 נכדים. חיים יזם, הומניסט, פעיל שלום ותורם רבות לפיתוח תחום התרבות והאמנות בנגב המערבי. ב-7.10 נחטף מביתו והציל את אשתו אסנת שהתחבאה בממ"ד. כמו כן, נראה עמירם קופר, בן 85, ממקימי קיבוץ ניר עוז. כלכלן ומשורר. אב ל-3 וסב ל-9. אשתו נורית, נחטפה אף היא לעזה ושוחררה.

רני מצגר, בנו של יורם מצגר, התייחס לסרטון בחדשות 12 לפרסום ואמר כי "אנחנו שואבים עידוד מזה שאבא בחיים. מצד שני עדיין מודאגים, מצבו לא טוב, הגיע הזמן שיחזור". גם איילה מצגר קרובת משפחתו של יורם אמרה: "שמחה לראות משלושתם אות חיים".

כזכור, אשתו של יורם מצגר, תמי בת ה-78, נחטפה יחד עם בעלה ושוחררה במסגרת הפעימה החמישית לשחרור חטופים. הקשר עם בני הזוג נותק במהלך השבת השחורה והמידע על חטיפתם לרצועת עזה התקבלה לאחר שהטלפונים האישיים שלהם אותרו ברצועה. לבני הזוג שלושה ילדים ושבעה נכדים.

אשתו על עמירם קופר, נורית בת ה-79, תושבת ניר עוז, שוחררה יחד עם יוכבד ליפשיץ בסוף חודש אוקטובר. אשתו של חיים פרי בן ה-79, אסנת, היא יו"ר דירקטוריון קיבוץ ניר עוז שניצלה מהטבח לאחר שלדבריה בעלה הוא זה שהציל את חיה באירועי הטרור של 7 באוקטובר. לאחר שחרורה של נורית קופר יחד עם יוכבד ליפשיץ בסוף חודש אוקטובר, קיבלה אסנת אות חיים מבעלה לאחר שהחטופות ששבו סיפרו שהן הוחזקו עמו וראו אותו שלם ובריא.

מקיבוץ ניר עוז נמסר בתגובה: אנחנו שמחים לכל אות חיים מצד החטופים, אך הזמן אוזל. שחרורם המיידי של כל החטופים, בכל מתווה של עסקה אפשרית, נדרש באופן מיידי. כל יום שעובר מחמיר את מצבם. אירועי הימים האחרונים מוכיחים לצערנו שמצבם של החטופים אינו משתפר מיום ליום, בעיקר כאשר מדובר באנשים מבוגרים. חייבים להחזירם לחיק משפחותיהם עכשיו, לפני שיהיה מאוחר מידי.