ברקע הלחץ האמריקאי לעבור לשלב חדש במלחמה נגד חמאס, בצה"ל ממשיכים הבוקר (שלישי) לפעול, בהתאם לתכניות, ברצועת עזה, זאת לאחר שהלילה הותר לפרסום כי שני לוחמים מילואים, רס״ר (מיל׳) דניאל יעקב בן הרוש וסרן (מיל׳) רותם יוסף לוי, נפלו בקרבות בצפון הרצועה. 

לא מתרגשים מארה"ב: האיום החדש והמסוכן של החות'ים

מעדות של לוחם שהגיעה לידי מעריב עולה כי חמאס עושה שימוש, בין היתר, גם במחבלות מתאבדות. "מי שלא היה בפנים לא מבין עם מה אנחנו מתעסקים. יש כאן לחימה קשה מאוד בשטח בנוי, ואתה לא יכול לדעת מאיפה תצוץ 'הפתעה' של החמאס, כאשר במקביל אנחנו מנסים לאתר חטופים", הוא מספר.

אותו לוחם חושף כי "חמאס מפעיל נגדנו מחבלות מתאבדות שלבושות בבגד מוסלמי מסורתי. הן מכוסות מכף רגל ועד ראש ומתחת לבגד יש להן חגורת נפץ".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לחימה של כוחות צה''ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
לחימה של כוחות צה''ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)

בתוך כך, צה"ל התיר לפרסום כי בפעילות ממוקדת בלב רפיח, מטוס קרב חיסל בהכוונה מודיעינית של אמ"ן ושב"כ את בכיר חמאס צבחי פרואנה, איש כספים בולט אשר היה מעורב בשנים האחרונות יחד עם אחיו באמצעות החלפנות "המסאת" שבבעלותם מועברים עשרות מיליוני דולרים לארגון הטרור חמאס, ולזרוע הצבאית של הארגון ברצועת עזה בפרט. 

על פי הודעת צה"ל ושב"כ, יכולתה של הזרוע הצבאית של חמאס להילחם תלויה בכספים המועברים אליה דרך חלפנים, ובלעדיהם נפגעת משמעותית יכולתו זו. פרואנה היה אחד מהחלפנים הבולטים והבודדים שביכולתו להעביר לזרוע הצבאית של החמאס את כספים בהיקף הדרוש ללחימה.  

פרואנה העביר כספים לזרוע הצבאית של החמאס במהלך הלחימה הנוכחית, בידיעה שהכספים הם חיוניים להמשך היכולת של הזרוע להילחם. הכספים שימשו, בין היתר, להתעצמות צבאית, לתשלום משכורות המחבלים בזמן המלחמה, ולמימון הפעילות המלחמתית של חמאס, על כלל מערכיה.