גיא גלבוע דלאל בן ה-22 מצוי בשבי החמאס, יחד עם החטופים הנוספים, כבר 74 ימים מאז המתקפה הרצחנית של ארגו הטרור על יישובי העוטף ב-7 לאוקטובר. אביו של גיא, אילן דלאל, שוחח היום (שלישי) עם אראל סג"ל ברדיו 103FM שיתף על הרגשות הקשים ועל הדאגות לבנו, והביע את דעתו על עסקת החטופים המתגבשת. 

פגיעה משמעותית במערכת החמאס: צה"ל חיסל איש הכספים הבולט של ארגון הטרור
"טרור לכל דבר": זו הסיבה שאיראן חצתה הפעם את הקו האדום

"אנחנו לא ממש מעורים בפרטי העסקה", הודה. "אנחנו ניזונים מהתקשורת בדיוק כמוכם. כנראה שנצטרך לקבל את העסקה בתור עובדה. זה לא ששואלים אותנו מה לעשות. חמאס ממשיך עם המשחקים הפסיכולוגיים שלו כמו לאורך כל המלחמה. לפי מה שאנו יודעים, רוצים להמשיך בקו של השחרורים ההומניטריים - מבוגרים, מי שנשארו מבין הנשים ופצועים קשים. המשך של מה שהיה פעם שעברה".

בהמשך, הדגיש: "מטה החטופים ממשיך עם הדרישה לשחרר את כולם. אך כמו שהיה בפעם הראשונה, אנחנו לא יכולים להתנגד לשחרור של אנשים. מי שישחררו זה מבורך. באופן טבעי יש כמה דעות בתוך המשפחות, יש כאלה שרוצים להפסיק את האש כרגע ולשחרר את כולם, ויש כאלה שאומרים להמשיך את האש ולא לעשות עסקה. אני איפשהו באמצע".

הוא הבהיר: "צריך להמשיך את הלחימה ותוך כדי לעשות מו"מ להפסקת אש, זו הדרך הכי טובה להשיג כמה שיותר. נוכח הפרסומים בתקשורת, נראה שזה הולך לשם, לעוד מהלך הומניטרי. לדעתי גם סנוואר לא יסכים לעסקה כוללת, הוא לא יסכים להשאיר את עצמו חשוף בלי הגנה. כרגע החטופים זה מה שמגן עליהם. אני באיזשהו מקום קצת רואה שיש כל מיני גורמים שבאים למחאות וקוראים קריאות פוליטיות. אני חושב שזה לא מתאים". 

"ביקשנו כמה פעמים שיהיו עדכונים יותר שוטפים, זה לא קורה", הבהיר דלאל. "במקרים קיצוניים כמו ביום שישי, עדכנו את המשפחות לפני. אני מאמין שהצבא והממשלה עושים הכל בשביל לשחרר את החטופים, אני מאמין שזה נמצא בראש מעייניהם ושהם חושבים על זה כל הזמן. רואים שחטופים שוחררו". 

הפגנת משפחות החטופים (צילום :אבשלום ששוני)

על בנו, אמר אילן: "גיא בריא, חזק, אני מאמין שהוא יחזיק מעמד ואני מקווה שהוא נמצא עם עוד אנשים ושהם עוזרים אחד לשני. לפי מה שאנו יודעים, הלחץ של צה"ל זה מה שגרם לעסקאות. אני מקווה שזה מה שיגרום להמשך שחרור החטופים עד האחרון שבהם. גיא, אם אתה במקרה שומע אותי, אנחנו אוהבים אותך מאוד, מתגעגעים מאוד, כל הזמן חושבים עליך ועושים הכל כדי להוציא אותך משם. אני צריך שתהיה חזק, תשמור על עצמך ועל אחרים שלידך. נתראה בקרוב".