עוד איום מצפון: פרופ' אייל זיסר, סגן הרקטור וחבר סגל במרכז דיין לחקר המזרח התיכון, שוחח הבוקר (שלישי) עם ליאת רון בתכניתה ברדיו צפון 104.5FM בעקבות התחממות החזית הסורית. זאת, לאחר שאתמול דיווחה התקשורת המקומית על תקיפה באזור דמשק, ומספר שעות לאחר מכן הודיע צבא ירדן כי סיכל הסתננות של עשרות חמושים שחדרו לשטח המדינה מסוריה עם משגרי רקטות. 

"לבושות בבגדים מסורתיים": חמאס מפעיל מחבלות מתאבדות נגד צה"ל | כל הפרטים

"המשטר הסורי מקפיד לשמור על נייטרליות כביכול, אבל אנחנו יודעים שבשטחה של סוריה יש איראנים, מיליציות פרו-איראניות ואנשי חיזבאללה, כל זאת תחת עיניו הפקוחות של בשאר אל אסד. הם הופכים את סוריה לבסיס כדי לפעול נגדנו, זו חזית שיש לשים אליה לב", הסביר זיסר בפתח דבריו. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

על חילופי האש בגבול לבנון, אמר: "אני מבין את מפקדי הצבא שאומרים שצריך להתמקד בעזה, אבל אנחנו צריכים להיות נחושים יותר. לא צריך לחכות שהם ירו עלינו ואז נירה בתגובה. צריך ליזום ולהיות התקפיים יותר. אבל אחרי כל הדברים האלה, יש גם הבנות מסוימות בינינו לבין חיזבאללה לגבי מה מותר ומה אסור".

עמוס הוכשטיין, שליחו של ביידן לענייני לבנון, נע ונד באזור.
"הוא מקווה שבאמצעות הסכם מסוים הוא יצליח להביא למציאות חדשה בגבול, שבמסגרתה חיזבאללה ייסוג אל מעבר לליטני, ובמקביל ייפתרו הרבה סכסוכים בינינו לבין לבנון, ואז כאילו ניתן לומר שיש פתרון דיפלומטי לבעיה. אבל עם חיזבאללה מה שלא הולך בכח הולך עם יותר כח. פרט ללחץ צבאי, אני לא רואה שום דבר שיביא אותם להסכים לוויתורים כאלה בראייתם.