רק לפני שבוע הושק, בשיתוף מחלקת הביטחון במועצת להבים, מתקן אבטחה סולארית אשר מיועד לאזורים נטולי תשתיות חשמל, אינטרנט או טלפון. אך אף אחד לא ציפה כי המערכת החדשה תמנע את כניסתם של חשודים ליישוב כל כך מהר.

יוסי כהן כפי שלא שמעתם: זה הדבר היחיד שסינוואר לא לקח באמת בחשבון
תחת הפסקת אש: עקרונות ודרישות ישראל למשא ומתן עתידי עם חמאס | דיווח

האירוע לפני ימים אחדים בסביבות 2:30 בלילה, כאשר איש המוקד המבצעי בלהבים קיבל התרעה ממערכת האבטחה החכמה שהצביעה על שטח פתוח בסמיכות לבית העלמין. כשקירב את התמונה, הוא הבחין בתנועה של חשודים, כאשר מרחוק ממתין להם רכב. מיד הזעיק האיש ניידות וצוות בילוש שהיה באזור, ויחד עם סיירים וממשמר השכונה הכוחות הגיעו לשטח. החשודים, שלא הבינו כיצד נחשפו בפעילותם בחשיכה, נמלטו במהירות אל הרכב וברחו מהמקום.

האבטחה הסולארית הושקה, כאמור, רק לפני כשבוע בשיתוף מחלקת הביטחון בלהבי וצוות 3, והיא מבוססת על אנרגיה סולארית ותקשורת סלולרית. המערכת היא קומפקטית, מודולרית, חסכונית באנרגיה וניתנת להתאמה על פי דרישה וצרכים העולם מהשטח. המערכת כוללת הצבת עמוד מבטון ועליו מצלמות, מערכת אזעקה, מערכת כריזה וחיבור למוקד המבצעי והסלולארי של הישוב. במקרה הצורך, המוקד מפעיל צוות תגובה הכולל ניידות סיור, צוות טכנאים ומתקינים מיומנים בכל רחבי הארץ.

קב"ט הישוב להבים, דני ביטון: "חיזוק מערך האבטחה ההיקפית והמיגון בישוב שלנו נותן מענה לאתגרים הרבים, על מנת לאפשר חיים בשקט ובבטחה בימי שגרה ובעת חירום". אבנר בן אריה, מנכ"ל צוות 3 מערכות מיגון, אמר כי מתקן האבטחה הסולארית, לצד המוקד המבצעי, מחזק את ההרתעה ומסייע במלחמה נגד הפשיעה בנגב.