ישראל תפעל נגד החות'ים? הפנטגון הכריז על מבצע חדש שתוביל ארה"ב, ויתמקד ב"אתגרי הביטחון בדרום הים האדום ובמפרץ עדן". זאת, בעקבות ההתקפות של החות'ים על תנועת המסחר הימית באזור, ולאחר האיומים על ישראל וארה"ב. בין המדינות המשתתפות במבצע נמצאות בריטניה, קנדה, איטליה, נורבגיה, סיישל וספרד - והשאלה האם ישראל תשתתף גם כן במבצע הדהדה ביבשת מאז ההודעה הדרמטית. עם זאת, נראה כי היום (שלישי) ניתנה תשובה לשאלה.  

לא מתרגשים מארה"ב: האיום החדש והמסוכן של החות'ים
ארה"ב הכריזה על מבצע בינ"ל נגד החות'ים: אלו המדינות שהעדיפו לא להצטרף אליה

שגריר ישראל ברוסיה, אלכסנדר בן צבי, התייחס למבצע הצבאי חדש ולא שלל את השתתפותה של ישראל בפעילות נגד האיום החות'י. "במידת הצורך, ישראל כמובן תשתתף, שכן התקפות החות'ים עשויות להשפיע במידה מסוימת על נושא המצור הכלכלי על ישראל. לא נשב בחיבוק ידיים", אמר השגריר. "איך נעשה זאת? נגיע להסכם עם המדינות". 

החות'ים בתימן מודים במתקפה על מכלית נורבגית (צילום :רויטרס)

עוד ציין השגריר כי המבצע, שמטרתו לאבטח את תנועת הספינות לכיוון ישראל בים סוף, הוא בלתי נמנע. לדבריו, התקפות החות'ים ישפיעו על כלכלת האזור כולו, וכי "זה לא רק עלינו, אלא על המצרים ואחרים". הוא הוסיף: "אם אניות לא יפליגו בים האדום, המחירים של כל המוצרים יעלו, וזה יפגע בכלכלות של מדינות שונות. זה לא נושא שנוגע רק לישראל, זה נושא של הקהילה הבינלאומית , ובגלל זה מתארגנת כעת ברית".

לאחרונה קבוצת המורדים מתימן איימה על כל הספינות היוצאות לישראל, ללא קשר ללאום שלהן, ואף הזהירה חברות ספנות בינלאומיות. מוחמד אל-בוכאיתי, חבר הלשכה המדינית החות'ית, אמר ביום שני לאל-ג'זירה שקבוצתו "תוכל להתעמת עם כל קואליציה בהנהגת ארה"ב שתתפרס בים האדום". בעקבות כך, קם המבצע, שנקרא "מבצע שומר השגשוג" ("Operation Prosperity Guardian").