רוחות מלחמה בצפון: בלבנון המשיכו הבוקר לחגוג את הטענה לפיה חיזבאללה הצליח לפגוע אתמול בסוללה של כיפת ברזל בצפון. זאת, למרות שלטענה לא התקבל כל אישור.

גם נסראללה יודע: נקודות התורפה של חזבאללה שניתן לנצל להפסקת אש ארוכת שנים

"חיזבאללה השמיד שתי סוללות של כיפת ברזל והעביר מסר ברור לישראל", טען הבוקר בלוגר לבנוני, "אם הם יעזו לנהל מלחמה הרסנית נגד לבנון, ההגנה האווירית שלהם לא תוכל להגן מפני הארסנל המתקדם של חיזבאללה". העיתונאית הלבנונית המקורבת לחיזבאללה עמאל סעאד כתבה כי "התקיפה אמש היא חסרת תקדים ושונה מבחינה איכותית מהתקיפות הקודמות. זהו מסר שחיזבאללה מעביר לפיו הוא לא מושפע מהאיומים הישראליים לפלוש לדרום לבנון אלא אם חיזבאללה יסיג את כוחותיו מצפון לנהר הליטני". בעלי חשבונות ב-X (טוויטר) שמזוהים עם חיזבאללה ואיראן העלו הבוקר את הטענה שחיזבאללה השתמש בתקיפה בטיל איראני חדש המכונה "באשיר", הנחשב לטענתם למדויק במיוחד.

ההתהדרות של מקורבים לחיזבאללה ב"הישג" ובתקיפה לכאורה עשויה לרמוז על לחץ הולך וגובר בקרב הארגון השיעי מפני אפשרות שישראל תבחר להסלים את תגובותיה בגבול הצפון בתקופה הקרובה. אתמול דיווח עיתן "הטיימס" הבריטי כי צה"ל גיבש באחרונה תוכניות לפלישה לדרום לבנון, וזאת למרות הקריאות של ארצות הברית ובעלות ברית אחרות לנהוג באיפוק ולנסות למנוע מהמלחמה בעזה לגלוש לחזיתות נוספות. "מה שקורה בעזה הוא כלום לעומת מה שיקרה בצפון במקרה של מלחמה כוללת", צוטט בעיתון קצין בכיר בצה"ל, "הדוקטרינה הישראלית היא להעביר את המלחמה לשטח של הצד השני". 

מתחילת המלחמה בעזה מוזכר ראש הממשלה בנימין נתניהו כמי שקיבל החלטה אסטרטגית לנסות ולהימנע מניהול מלחמה במקביל גם נגד חיזבאללה. זאת, בניגוד לעמדה שבה החזיק שר הביטחון יואב גלנט שעל פי דיווחים קרא לנצל את ההזדמנות ולתקוף גם בצפון. שלשום איים גלנט על חיזבאללה ואמר: "כמו שאני רואה לאחרונה, אם חיזבאללה רוצה לעלות מדרגה אחת, אנחנו נעלה חמש. זה יהיה מוטל עליכם. אנחנו לא מייחלים לזה, אנחנו לא רוצים להגיע למצב מלחמתי. אנחנו רוצים להחזיר את השקט. אם יגררו אותנו לאירוע אלים, בוודאי למלחמה - הם ישלמו מחירים מאוד כבדים. לא אנחנו פתחנו את המלחמה המוגבלת הזו בצפון. אנחנו נדע איך לחבר את ההישגים שלכם, לידי הישג אחר".

ראש המל"ל לשעבר יעקב עמידרור אמר אתמול בראיון למעריב כי למרות האיומים הגוברים מצד חיזבאללה, הוא לא רואה הסלמה דרמטית קרובה בצפון. "אנחנו וחיזבאללה מקפידים כרגע לשמור על הלחימה פחות או יותר במרחב הגדר, ועד עכשיו הרגנו לו למעלה מ-100 לוחמים. זה משהו שלא עשינו ב-30 השנים האחרונות. אנחנו מלקקים את פצעינו וסופרים את מתינו, אבל כרגע כל הלחימה היא באותה מדרגה".
"ההחלטה הכי חשובה שראש הממשלה קיבל במלחמה הזאת היא לא לפתוח במערכה נגד לבנון במקביל לזו בעזה, בניגוד להמלצות של גורמי ביטחון", הוסיף, "ההחלטה הכי חשובה שהוא יצטרך לקראת סוף השלב השני של המלחמה בעזה היא באותה שאלה: האם לפתוח במלחמה בלבנון. זה יהיה תלוי בתנאים שיהיו בעזה באותה העת".