נחשף בחקירת השב"כ: אחמד כחלות, מנהל בית החולים 'כמאל ע'דואן' בג׳באליה שבצפון רצועת עזה, הודה שחמאס הפך את בתי חולים למתקן צבאי בשליטת חמאס: "גויסתי לחמאס ב-2010 בדרגת תת אלוף. יש בבית החולים עובדים שהם פעילים צבאיים של עז א-דין אלקאסם - רופאים, אחים, פרמדיק, פקידים, אנשי צוות״.

"אנחנו מחליטים; אל תאיים עליי": עימות חריף בקבינט בין בן גביר לרמטכ"ל
"שומרים אוכל לאח"כ, נרדמים עם כדורים": הטראומה של הילדים שחזרו מן השבי

כחלות נעצר ברצועת עזה בתאריך ב-12 בדצמבר בבית החולים על ידי כוח צה״ל ושב״כ. בחקירתו בשב״כ תיאר כחלות כיצד חמאס משתמש בבתי חולים לשימוש צבאי - הסתרת פעילים, פעילות צבאית, שינוע אנשי צוות ואף הבאת חייל חטוף לבית החולים. 

בחקירתו בשב״כ סיפר כחלות: "הם מתחבאים בבתי חולים כי הם מאמינים שבית חולים הוא מקום בטוח. לא יפגעו בהם שהם בתוך בית חולים״.

לדבריו, "יש בבית החולים כ-16 עובדים שהם פעילים צבאיים של עז א-דין אלקאסם - רופאים, אחים, פרמדיק, פקידים, אנשי צוות".

עוד חשף, כי "לחמאס יש משרדים בתוך בתי החולים. יש מקומות לבכירים, הביאו לשם גם חייל חטוף. יש מקום יעודי לחקירות, ביטחון הפנים, והביטחון המיוחד. לכולם קווי טלפון פרטיים בתוך בית החולים".

״חמאס משתמש באמבולנס פרטי. יש לו צבע שונה, ואין לו לוחית רישוי. השתמשו בו להבאת החייל החטוף ולהעברת גופות. הוא הולך ובא ולא מוריד פצועים״, ציין והוסיף:  ״פעם התחננתי להביא פצוע לבית חולים האינדונזי, לשיפא, לטיפול, הם סירבו. המשימה שלהם חשובה יותר״.

בנוסף מתח ביקורת על בכירי ארגון הטרור: ״מנהיגי חמאס הם פחדנים. הם השאירו אותנו בשטח בעוד שהם מתחבאים במקומות מסתור. הם החריבו אותנו״, אמר.