מתקדמים לקראת הפוגה ושחרור חטופים? דובר הבית הלבן ג'ון קירבי טען הערב (רביעי) כי מתקיימים מגעים לעסקת חטופים חדשה והגדיר אותם "רציניים מאוד". עם זאת, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ציטט מעט את הדברים, ואמר כי "אין ציפייה לעסקת חטופים בזמן הקרוב, אבל אנחנו דוחפים לכך".

"המגעים המחודשים לשחרור החטופים בעזה רציניים מאוד ואנחנו מקווים שהם יובילו למשהו", אמר הדובר בתדרוך לכתבים בוושינגטון. גם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן צוטט היום, כשאמר "אנו פועלים להגיע להפוגה הומניטרית ברצועת עזה, שתהיה דומה להפוגה הקודמת. נמשיך לוודא שלישראל יש מחויבת לחסל את חמאס ולצמצם במקביל את הפגיעה באזרחים פלסטינים".

בקטע שהפך ויראלי ברשתות החברתיות, התייצב שוב הדובר לצידה של ישראל ואמר שהתשובה הטובה ביותר לקריאות להספקת אש היא כניעה מיידית של חמאס ושחרור החטופים. "יש שלושה תנאים שיאפשרו לסיים את המלחמה היום, והאמת היא שהם לא כל כך מסובכים", אמר, "התנאים לחמאס הם: תניחו את הנשק שלכם, תסגירו את כל מי שהיה אחראי לטבח של השביעי באוקטובר ותשחררו את כל החטופים. בסך הכל מדובר בשלושה דברים פשוטים, והם יאפשרו לסיים את המלחמה היום".

מוקדם יותר היום אמרו ל"מעריב" גורמים ישראליים כי על אף הדיווחים האחרונים בתקשורת האמריקאית, לפיהם ישראל כבר הביעה נכונות להשהות את הלחימה לשבועיים ואף לסגת מקווי האש במסגרת עסקת שבויים עתידית, לירושלים אין כל כוונה לעשות כן. לדברי הגורמים ששוחחו עם כתבתנו אנה ברסקי, לישראל יש נכונות לחדש את המתווה שהופר, לשחרר נשים וילדים ולהתקדם לשחרור כל החטופים, אולם הלחימה לא תיפסק עד שיושג מתווה חדש.

קודם לכן, דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס כי מתנהלות שיחות אינטנסיביות בניסיון להגיע להפסקת אש נוספת בעזה. מקור ששוחח עם כתבי הסוכנות ציין שהשליחים דנים אילו חטופים ומחבלים ישוחררו במסגרת הסכם שכזה. הוא הוסיף שישראל מתעקשת על שחרור הנשים והגברים שאינם בקו הבריאות.

בתוך כך, הלילה דווח ב"וושינגטון פוסט" כי ישראל עשויה להסכים להפסקת אש משמעותית של מספר שבועות, שבמהלכה יוחזרו חטופים ישראלים נוספים. כמו כן, ברשת CNN הופיעה התייחסות של שגריר ישראל בארצות הברית מיכאל הרצוג בנושא. 

"עד כה חמאס סירב לעסקה", ציין והוסיף כי "הם מקווים להפסקת אש קבועה, אבל אני מקווה שלחץ התמרון הקרקעי והלחץ הקטרי יגרמו להם להסכים". עוד אמר הרצוג ל-CNN כי "ישראל מוכנה להפסיק את הלחימה בתמורה לשחרור המספר הגדול ביותר האפשרי של בני ערובה".

תיעוד מפעילות כוחות אוגדה 162 בג׳באליא (צילום :דובר צה"ל)

בדיווח שעלה ב"וואלה!", התייחס לפגישת ראש המוסד דדי ברנע עם ראש ממשלת קטאר בוורשה. על פי הדיווח, ראש ממשלת קטאר העביר לברנע דיווח  לפיו ארגון הטרור דורש את הפסקת המלחמה בעזה, בתמורה לחידוש המשא ומתן לשחרור החטופים. בתגובה, השיב לו ברנע כי במידה והחמאס מעוניין שהמלחמה תיפסק, עליו להניח את נשקו ולהסגיר את מנהיגיו שהיו מעורבים בתכנון מתקפת הטרור של ה-7 באוקטובר.