פרטים חדשים מתגלים היום (רביעי) על האירוע הטרגי בשג'עייה בו נורו למוות שלושה חטופים על ידי כוחות צה"ל. חמישה ימים קודם לכן, ב-10 בדצמבר, כקילומטר מהמקום בו הייתה התקרית הטרגית, התרחשה היתקלות בין לוחמי סיירת גולני למחבלים. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הרמטכ"ל הרצי הלוי על אירוע הירי בשוגג על שלושת החטופים (צילום :דובר צה"ל)

בשטח נמצאה גופת כלב עוקץ כשעליו מצלמת גו פרו, במצלמה שומעים את שלושת החטופים צועקים "חטופים, הצילו". הלוחמים שמעו את הקריאות אבל זה נשמע להם כמו ניסיון של המחבלים למשוך אותם פנימה. רק ב-18/12, אחרי התקרית, נמצאת הגופה של הכלב ועליה המצלמה. אין צילום של החטופים בסרטון שנמצא על הכלב, אלא קולם נשמע בלבד. ההבנה היא שזו התקרית שבה צה"ל הורג את המחבלים שהיו איתם או לפחות את חלקם.

הרמטכ״ל קיים אתמול תחקיר, והנחה על השלמת הפרטים לאור הממצאים החדשים, והוא יסוכם בימים הקרובים. צה״ל עדכן את שלוש המשפחות במידע זה וימשיך לעדכנן לאחר סיכום התחקיר.

כזכור, היום פרסמנו לראשונה מידע חדש אודות גודל המחדל ברצועה. מאחורי הקלעים, עולה כי מפקדת מערך המודיעין לאיתור החטופים בפיקוד האלוף במיל' ניצן אלון, העבירה לפיקוד הדרום והאוגדות הרלוונטיות כי שלושת החטופים נמצאים ככל הנראה יחד במרחב סג'עייה. ההערכה הייתה שהם נמצאים בשבי חמאס ולא הצליחו להשתחרר, אך העדכון שירד למטה נועד בין השאר שתהיה מודעות בקרב הכוחות כי הם פועלים במרחב שיתכן שיש בו חטופים.

למרות זאת, המידע לגבי השלושה שנמצאים ככל הנראה בשבי חמאס ביחד בסג'עייה לא ירד לכוחות לשטח. גורמים ביטחוניים ששוחחו עם מעריב, העריכו כי במידה ובדרג המפקדים הזוטר הייתה הבנה שייתכן ושלושה חטופים נמצאים במרחב שבו הם פועלים, אזי לא היו מתעלמים מהשלטים שתלו החטופים על הבית, ומעדכנים את הפיקוד הבכיר.