הרמטכ״ל הרצי הלוי קיים היום (רביעי) סיור והערכת מצב בגבול לבנון, יחד עם מפקדי אוגדה 146. במהלך הערכת המצב, התייחס הרמטכ"ל לאיומי חיזבאללה ופעולות ארגון הטרור לעבר אזורי הצפון, וקרא: "אנחנו נדאג שהמדינה מחזירה כמו שצריך".

"אנחנו לא חוזרים למה שהיה קודם", הוא הבהיר, "זאת אומרת זה לדחוק עוד, זה לקבע את זה ולהחזיר פה את התושבים, נטועה וכל קו הגבול, למצב אחר שהוא הרבה יותר בטוח. אנחנו, התפקיד שלנו כלובשי מדים, זה להכין את האופציה הראשונה, להיות מוכנים לה בצורה מאוד טובה, ללחימה. ואיך שלא יהיה - בשנה הקרובה תהיה הרבה עשייה".

הרצי הלוי על איומי חיזבאללה מלבנון. צילום: דובר צה"ל

"תשמעו, אני תמיד האמנתי במערך המילואים", ציין הלוי. "אני אומר, לראות פה את הרצינות ככה בשטח זה מאוד מאוד מרשים, יש על מי לסמוך. תמשיכו ככה, טוב וחזק. מאמץ מאוד גדול גם, תגידו את זה גם לכל החיילים, טוב טוב לטפל באנשי המילואים, סטודנטים, שכירים, עצמאיים והמדינה תשים כאן משאבים, אנחנו עובדים על חזק מאוד. אנשים באים, אני יודע, קודם כל בשביל המשימה והשליחות - וזה מאוד מורגש וזה הכי חשוב ואנחנו נדאג גם שהמדינה מחזירה כמו שצריך כי אנשים באמת עושים כאן הקרבה שהיא ראויה מאוד להערכה. טוב לראותכם".