פיר בעומק עשרות מטרים, מבוך מנהרות, ציוד לחימה ושהייה וקשר בין לשכות, מפקדות ובתי מגורים תמימים לכאורה – סרטונים יוצאי דופן שחושף הערב דובר צה"ל ממחישים את מוכבות "עיר הטרור" שבנה חמאס מתחת למרכז עזה.

צה"ל יתגבר את הפעולות נגד חיזבאללה? הרמטכ"ל: "נדאג שהמדינה מחזירה כמו שצריך"
נתניהו: "מי שחושב שנעצור את הלחימה - לא מחובר למציאות"

באחד מהסרטונים נראים כוחות צה"ל כשהם מגלים פיר מנהרה עמוק מאוד שהכניסה אליו נעשית מתוך בית המגורים של מי שהוגדר כ"ראש הלשכה של יחיא סינוואר". כוחות של יחידת שלדג איתרו את הפיר שהוסלק והוסתר מתחת לריצוף של הבית, נכנסו לעומק הקרקע ואיתרו תשתיות נרחבות מאוד, וכן כמויות גדולות של אמצעי לחימה. 

פיר שאיתרו לוחמי צה"ל ברצועת עזה (צילום :דובר צה"ל)

המנהרות הרבות התגלו לאחר ההשתלטות המבצעית על השטח וביצוע סריקות רבות במרחב, אשר חשפו את מה שמכונה בצה"ל "עיר הטרור התת-קרקעית" של חמאס במרכז עזה. פירי מנהרות רבים המובילים אל הרשת ממוקמים בבתים ומשרדים של בכירים ומאפשרים ירידה חשאית באמצעות מעליות ומדרגות ייעודיות, באופן שמאפשר בריחה ושהייה בעת הצורך. 

בתוך המנהרות עצמן, המערך כולל דלתות הדף וחדרי שהייה ומאפשר הימצאות במסתור לפרק זמן ארוך. מדובר ברשת ששימשה את בכירי הארגון איסמעיל הנייה, יחיא סינוואר, מוחמד דף ובכירים נוספים לניהול השגרה המבצעית של הארגון ולתנועה יום יומית מוגנת ברחבי לב העיר עזה.