חמאס לא מעוניין "לשחק במשחק של שחרור חטופים המוחזקים בעזה והפוגות זמניות" רק כדי "שישראל תתחיל לאחר מכן סבב לחימה חדש", כך אמר מוקדם יותר (רביעי) בכיר בחמאס לרשת אל ג'זירה.

"חמאס במצב בעייתי": זה מה שעומד מאחורי הצהרת מרזוק להכיר בישראל
לאחר שסינוואר השתולל בבונקר, נחתה עליו עוד מכה קשה

ע'אזי חמד, חבר הלשכה המדינית של חמאס, אמר בנוסף כי "העדיפות" של ארגון הטרור במהלך השיחות הנוכחיות היא סיום המלחמה לאלתר. 

עוד פירט: "החזון שלנו ברור מאוד: אנחנו רוצים לעצור את האלימות. מה שקורה בשטח הוא אסון גדול", הוסיף והבליט את "ההרס ההמוני וההרג ההמוני" שנגרמו "על ידי התקיפות הישראליות בעזה", כך לטענתו.

חמד הדגיש ש"אנשים מסוימים" מחפשים הפוגות קצרות בלחימה אבל "זה לא באינטרס של חמאס או הפלסטינים. ישראל תיקח את הקלף של בני הערובה ואחרי זה הם יתחילו סבב חדש של הרג המוני וטבח נגד עמנו. אנחנו לא נשחק במשחק הזה". הוא הוסיף כי ברגע שהמלחמה תיפסק, חמאס "מוכן לנהל משא ומתן על הכל" ולהגיע ל"פשרה גדולה" לגבי החטופים.

בתוך כך, היום דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" כי נציגים של הרשות הפלסטינית מנהלים מגעים עם יריביהם מהלשכה המדינית של חמאס בשאלת המציאות שתשרור ברצועת עזה ביום שאחרי המלחמה. על פי הדיווח, השיחות שמתקיימות יכולות להוביל לקרע פנימי בתוך חמאס, שכן ההנהגה המדינית של ארגון הטרור שיושבת בדוחא מנהלת את המגעים במנותק מהזרוע הצבאית שנמצאת בעזה. יותר מכל, מי שנותר מחוץ לשיח החריג הזה – המתקיים בין שתי התנועות הפלסטיניות היריבות – הוא יחיא סינוואר, שלא שותף למהלך כלל וייתכן שיבודד.