ירון פרטוק, תושב קריית שמונה שפונה מביתו לפני כחודשיים, שוחח היום (רביעי) עם יוסי מזרחי ברדיו צפון 104.5FM על אודות המצב המורכב אליו נקלעה עירו מאז תחילת המלחמה: "קריית שמונה הפכה לעיר רפאים, וזה לא פשוט". בנוגע לחזרה לשגרה, ביקש: "שיגידו לתושבים מתי חוזרים הביתה, למה משאירים אותנו באפלה? אנשים גרים במלונות, אבל אני קורא לזה כלא. הם מקבלים שלוש ארוחות ביום כמו אסירים".

הירי לחיפה מתקרב? התקיפה החריגה של צה"ל הלילה בלבנון רומזת על כך
איומי סרק? בכיר בממשלה: "בן גביר יודע שפירוק הממשלה יגמור אותו"

"המצב הזה נורא ואיום לכולנו, ובמיוחד לילדים", המשיך וסיפר על הלך הרוח בקרב המפונים ובעיקר הילדים, "הם חטפו מכה קשה מבחינה נפשית. חודשיים וחצי מחוץ למסגרת לימודית, בלי חברים, ואין בית. הם דבוקים למסכי הטלוויזיה. חסרה להם בעצם המהות, שאלו המסגרות החינוכיות".

תיעוד הפגיעה הישירה בקריית שמונה (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

פרטוק העביר ביקורת חריפה על המלחמה ואמר: "למה אנחנו לא מגיבים? אנחנו לא יכולים להמשיך להתנהל ככה. הטפטופים האלה מזיקים לנו. אנחנו צריכים לדרוש את הפיטורים של כולם, ולהביא אנשים טובים שאכפת להם מהמדינה". הוא המשיך ואמר: "אני הייתי ביביסט עד לפני ארבע שנים, וראיתי את האור. ביבי הוא קוסם שרלטן, ביבי הפך את השמאל לאויב כשהוא השמאלני הכי גדול במדינה הזו. ביבי הוא האדם אחראי למחדל הזה".