כוחות אוגדה 36 השיגו אחיזה מבצעית בשכונת שג׳עייה. כוחות צה״ל ימשיכו לאחוז במרחב ולבצע פעולות ממוקדות בשכונה על פי צורך מבצעי. 

במהלך הלחימה בשכונה נתקלו הכוחות פנים אל פנים במחבלים שירו, תקפו והשליכו מטענים לעבר כוחות האוגדה מתוך מבנים במרחב בנוי וצפוף וחיסלו אותם בקרבות עצימים תוך הסתערות ופיקוד מלפנים. כוחות האוגדה ביצעו תקיפות נרחבות בשכונה, מאות מטרות נתקפו בסיוע אש, ועשרות פירי מנהרות נחשפו במספר רב של בתים, בתי ספר ומרפאות וסוכלו. בבתים אזרחיים בשכונה איתרו הלוחמים אמצעי לחימה רבים ואמצעי הדרכה של ארגון הטרור חמאס. 

צוות הקרב החטיבתי של חטיבת גולני פשט על בתי בכירים של ארגון הטרור חמאס והחרים חומר מודיעיני. צוות הקרב החטיבתי של חטיבה 188 פשט והשתלט על מפקדת גדוד שג׳עייה, ממנה יצאו חלק מן המחבלים שביצעו את הטבח ביום שבת ה-7 באוקטובר. צוות הקרב החטיבתי של הצנחנים השמיד מעל 100 מבני טרור, חשף והשמיד עשרות רבות של פירי מנהרות, ביצע מעצרים של מחבלים רבים שנכנעו והעביר אותם לחקירות כוחות הביטחון, ביניהם מפקד פלוגה בחמאס ומחבלים שהשתתפו בטבח ב-7 באוקטובר. צוות הקרב החטיבתי של בית הספר לחי״ר סיכל והשמיד עשרות מבנים ששימשו את ארגון הטרור חמאס.