נראה כי לאחרונה, הצטרפה איראן באופן פעיל למתקפות החות'ים מתימן, לאחר שעד כה הייתה מסתפקת בלספק לה טילים ארוכי טווח, וסוגים רבים ושונים אחרים של תחמושת. אתמול, שוגר מזל"ט משטח איראן לעבר ספינה שנמצאת מערבית להודו, ואף הוביל לשריפה שפרצה על הסיפון. 

בתוך אבק המלחמה: אפשר עדיין לחלום על שלום עם סעודיה?
לאחר הסערה שעורר: דובר ש"ס מבהיר את דבריו על נתניהו

לאחרונה, האשימו בבית הלבן את איראן במעורבות הישירה שלה במתקפות המיליציה בתימן. "הבית הלבן פרסם בפומבי את המודיעין האמריקאי בסוגיה, בזמן שהחות'ים ממשיכים לתקוף ספינות בים", צויין לאחרונה באחד מכלי התקשורת האמריקאים. דוברת המועצה לביטחון לאומי, אדריאן ווטסון, אף אמרה כי "אנו יודעים שאיראן הייתה מעורבת עמוקות בתכנון המבצעים נגד כלי שיט מסחריים בים האדום".

מלחמת רוסיה-אוקראינה: תקיפת מל"טים מתאבדים בקייב (צילום: רויטרס)

במהלך השנים האחרונות, השקיעה איראן מאמץ רב בפיתוח כלי טיס הבלתי מאויישים שלה, כמו גם אלו המתאבדים. בתימן, הם החלו להיות בשימוש בשנת 2020. מאוחר יותר, ה-"Shahed 136" נמכרו לרוסיה, שעושה בהן שימוש רב במלחמה נגד אוקראינה, שפרצה בסוף חודש פברואר אשתקד. 

בנובמבר 2022, איראן אף ביצעה מתקפה באמצעות המז"ט, כ-240 ק"מ מחופי עומאן. במתקפה אחרת באזור, הובילה איראן לשני נרצחים. עם הזמן, החלו המזל"טים האיראנים להגיע לטווחים יותר ויותר גדולים, מה שמאפשר להם כעת להוות איום אמיתי על נתיבי השיט בים סוף.