מלחמת חרבות ברזל: אלוף פיקוד צפון אורי גורדין אמר היום (ראשון) בכנס של פיקוד העורף כי "הצבא לא ישמור בסוד מידע על מנהרות. על פי גורמים שנכחו בכנס, האלוף הוסיף: "אנחנו עושים מאמצים להסיר את כל האיומים שנמצאים קרוב לגבול וכל איום שנמצא – נשמיד".

כתב חיזבאללה לעג להרס בקיבוץ מנרה – ושכח להראות את החורבן בלבנון
שחרור כלל החטופים וסיום הלחימה: האם ישראל תסכים למתווה העסקה המצרית?

בתוך כך, צה"ל העצים בימים האחרונים את התקיפות שלו בדרום לבנון, כאשר המטרתו המרכזית היא לפגוע ככל הניתן בתשתיות של היחידה העילית של החיזבאללה, כוח רדואן, מדרום לליטאני, ובהן מחסנים של אמצעי לחימה ואתרים חשובים נוספים. ישנו מידע לפיו חלק מאנשי רדואן זזו קצת צפונה מהגבול בעקבות התקיפות, אבל אין בכוחה של תזוזה זו להשפיע על חילופי המהלומות הקשים שמתנהלים כבר תקופה בין ישראל לחיזבאללה לאורך הגבול.

התקיפה שמיוחסת לישראל בלילה בעיירה עיטרון נחשבת לעצימה יותר בהשוואה לתגובות נוספות של ישראל בתקופה האחרונה, וכתוצאה מכך חיזבאללה ירה לשטח ישראל כבר בשעות הבוקר. במקביל, בימים האחרונים נרשמה עליית מדרגה כאשר ישראל יירטה כטב"ם בים התיכון שייתכן וכוון לעבר אסדת הגז הישראלית כריש.

הדילמה הישראלית צפויה להתחדד עוד יותר בתקופה הקרובה, לאחר שהלחימה ברצועת עזה תעבור לשלב ג', שנחשב לפחות עצים בהשוואה לפעולות שמתבצעות כעת. כיצד תבחר ישראל לנהוג בצפון במצב שבו חיזבאללה ימשיך לירות על היישובים ומוצבי הגבול? בסיטואציה כזו הסיכויים להסלמה ואף לגלישה למלחמה בחזית לבנון יגדלו.