מלחמת חרבות ברזל נכנסה הבוקר (שני) ליומה ה־80 ורשימת החללים הולכת ומתארכת. בו זמנית, נשמעים קולות רבים שמעבירים ביקורת על התנהלות הלחימה. ביניהם השר ניר ברקת שאמר כי מדינת ישראל שולחת חיילים לבתים ממולכדים כמו ברווזים. בעקבות המצב המורכב שוחח יו"ר הועדה לביטחון לאומי חבר הכנסת, תא"ל (מיל') צביקה פוגל מעוצמה יהודית, עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM והתייחס לשלל האירועים מהעת האחרונה.

"חיוכו האיר את סובביו": רס"ר ניתאי מייזלס ז"ל נפל בקרב בעזה
"התנהלות חריגה": אסון ה"נובה" יכול היה להימנע? | דיווח

בפתח הדברים ביקש חבר הכנסת פוגל לגעת דווקא בעוצמת כוחות הביטחון, ואמר: "יש לנו חבורה מדהימה של מפקדים, של חיילים, של שוטרים, אנשי משמר הגבול שמה־7 באוקטובר עד היום כותבים ספר חדש של אומץ לב וגבורה, שיהיה לנו על מה להישען בדורות הבאים. אין לי שום ספק שבזכותם אנחנו נשיג את מה שנדרש".

"גם אני לא שלם עם הנושא ההומניטרי"

באותה הנשימה לא שכח חבר הכנסת פוגל להתייחס גם לסוגיית הסיוע ההומניטרי. לתפיסתו, על מדינת ישראל להפסיק עם החמלה שלה כלפי האויב. "אני שמעתי את הדברים שאמר ניר ברקת ואני חייב להגיד לך שגם אני לא שלם עם הנושא ההומניטרי, הפסקות האש וההפוגות. חמלה? בואו נפסיק עם זה. בואו נפסיק עם החמלה. בואו נגרום לאנשים שלנו להבין שבמלחמה הזו החמלה צריכה להיות כלפי עצמנו, ולא כלפי אף אחד אחר, והפן ההומניטרי צריך להיות מנוהל ולא מתנהל".

עוד הוסיף: "אני מסתכל עכשיו על ההפוגה האחרונה שעשינו, על השמונה ימים האלה, השמונה ימים שנתנו להם ותאמין לי שליבי שמח ועיניי דמעו עם כל חטוף שחזר הביתה, אבל ידעתי במקביל מה קורה. ידעתי שהכוחות של החמאס מתארגנים מחדש, משלימים את המפקדים, אלו שנהרגו או חוסלו. הם משלימים נשק ותחמושת, מתארגנים מחדש, וזה יעלה לנו ביוקר. אנחנו חייבים להפסיק להיות נחמדים כי זה עולה לנו ביוקר".

"לא שוכח מי נמצא לידו בקבינט – שני אקס רמטכ"לים שהיו שותפים לכל הקונספציה"

בהמשך בחר לחזק את ראש הממשלה בנימין נתניהו על התנהלותו בעת המלחמה. הוא טען כי "האיש היחיד במזרח התיכון שיכול לעמוד בלחצים הללו הוא נתניהו, ואנחנו נעמוד לימינו כל הזמן. אני לא שוכח מי נמצא לידו בקבינט – שני אקס רמטכ"לים שהיו שותפים לכל הקונספציה הזו – אני לא שוכח את זה. אני אהיה שם עם החברים שלי בכדי לתמוך בראש הממשלה שלנו, להרים לו את הידיים כלפי מלא כמו שהרימו למשה רבנו בכדי לנצח את המלחמה הזו ניצחון מוחלט. אנחנו לא יכולים לעשות משהו אחר. עוצמה יהודית מחבקת ועוטפת אותו, ואומרת לו 'אדוני, אל תיכנע לכל מיני לחצים ואנשים שדאגות אחרות מניעות אותם לפעול'".

"ביום שבו יזנח את מטרות המלחמה אל תראה אותנו בתור אצבע אוטומטית"

חבר הכנסת פוגל הודה שהוא סומך על ראש הממשלה נתניהו, ובו זמנית אמר שהוא יודע מי נמצא לידו. "עוצמה יהודית מעולם לא דיברה על הפלת הממשלה, עוצמה יהודית באה ואמרה כל הזמן 'אדוני ראש הממשלה אנחנו איתך, אנחנו תומכים בך ומעריכים את פועלך, אנחנו יודעים שאתה היחיד שיכול לעמוד בלחצים, אבל אל תירא כי אם תירא אנחנו מחויבים לעם ישראל, ולא לאף אחד אחר'. נתניהו היחיד שיכול לעמוד בלחצים מול ביידן והגורמים האחרים. הוא הוכיח את עצמו בעבר, אבל אני יודע מי נמצא לידו בקבינט", אמר.

בהמשך שיתף על יוזמה ברשותו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "אנחנו באים ואומרים לו שאנחנו איתו במטרות המלחמה. ביום שבו יזנח את מטרות המלחמה אל תראה אותנו בתור אצבע אוטומטית. אני נמצא שם ורואה מה קורה, אני יודע ושומע איך הוא עושה את הדברים – הוא לא יוצא ומוכר לנו עוד פיר ועוד מנהרה. הוא יוצא ומוכר לנו כל ערב שאנחנו ננצח ניצחון מוחלט. אנחנו נהיה ליד נתניהו כל עוד זו תהיה הרוח. מה שאנחנו לא רוצים שיהיה זה לראות את יאיר לפיד ובני גנץ כראש הממשלה ושר הביטחון", אמר חבר הכנסת פוגל.

לסיום ביקש להתייחס למצב בצפון, ואמר: "שמעתי אתמול שב־10 או ב־11 לאוקטובר הייתה החלטה של יואב גלנט שר הביטחון, בצלאל סמוטריץ' שר האוצר, ואיתמר בן גביר השר לביטחון לאומי והם הצביעו בעד התקפת מנע שבסופו של דבר לא בוצעה. זה פספוס. את ההפתעה ואת היכולת שלנו אנחנו נביא בזמן הנכון. אני מנסה לעזור לאותם תושבים ביישובים שהתפנו מרצונם כי אני יודע למה הם התפנו. אני אנסה לעזור להם שהם יוכרו ככאלה שלא ברחו, אלא רצו אורח חיים נורמלי", סיכם.