גלעד קורנגולד, שכלתו שושן הרן ושני נכדיו נווה ויהל שוהם חזרו משבי חמאס בעזה ובנו טל שוהם עדיין חטוף בעזה, דיבר היום (שני) בוועדת חוץ וביטחון בכנסת.

גלעד קורנגולד, ששני נכדיו חזרו מהשבי ובנו חטוף (צילום :ערוץ הכנסת)

"הנכדה שלי סופרת עד עשר בערבית, אומרת לי 'סבא, שוואיה שוואיה'. זה מטורף. אנחנו חייבים להחזיר את כולם. אמרו לנו אותו דבר גם בפעימה הקודמת. במשך שש פעימות הוצאנו קרוב למאה אנשים אומללים כולל הנכדים שלי. הנכדה שלי, בת שלוש וחצי, מדברת ערבית שוטף, סופרת עד עשר. זה פסיכי. כלתי לא מבינה בכלל איפה היא נמצאת. ויש יותר גרוע מזה, יש אנשים שאיבדו גפיים".

"אני הקרבתי אחיין בצוק איתן, אני לא מוכן להקריב את המשפחה שלי יותר", הוסיף בעצב ודאגה, "אין לי חיים כבר 9 שנים. 9 שנים אין לי חיים".

"אנחנו חייבים להחזיר אותם. זאת החובה של המדינה", אמר בכאב, "אף אחד לא עושה לי טובה. ברגע שהבן שלי וכל החטופים יהיו חזרה, כל מי שרוצה להמשיך בלחימה יכול. ומי שרוצה בכל זאת להמשיך בלי להוציא את החטופים יואיל בטובו לשים את המשפחה שלו שם - ולהוציא את שלי".

נווה בן ה-8 ויהל בת ה-3, נחטפו מקיבוץ בארי, ושוחררו בסוף החודש שעבר משבי חמאס. הם שוחררו יחד עם אמם, עדי שוהם, וסבתם שושן הרן. אביהם עדיין בשבי חמאס. שמונה מבני המשפחה היו חטופים.

נזכיר כי ישנם עדיין 129 חטופים ברצועה.