הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13 אמר הערב (שני) כי מאחורי המכתב של סינוואר שהתפרסם מוקדם יותר עומד מסר להנהגת חמאס בחו"ל שמבקש לתת גב לארגון ברצועה.

לדבריו, "חמאס סירב לכל ההצעות של מצרים לפירוז. סינוואר שולח איגרת ובה הוא טוען שהם מכים את צה"ל חזק, ולהנהגה בחוץ לארץ הוא אומר - תתנו לנו גב, זה סוג של פיצול בתוך חמאס שמבקש, אל תתפרו לנו יוזמות, אנחנו רוצים ללכת עד הסוף. אפילו היום שוטרי תנועה בח'אן יונס נפרסו, משטרת עסקים, הם רוצים להראות שהסיפור בח'אן יונס הוא אחר. בצפון הרצועה מה שהם מצליחים לעשות הם מצליחים, ובח'אן יונס מבחינתם הם ממשיכים", הסביר יחזקאלי.

סינוואר שובר שתיקה לראשונה מתחילת המלחמה: "גדודי אל-קסאם השמידו את צבא הכיבוש"

כזכור, מנהיג חמאס, יחיא סינוואר, שבר הבוקר שתיקה לראשונה מאז תחילת המלחמה ומתקפת ה-7 באוקטובר, במכתב ששלח לראש ולחברי הלשכה המדינית של חמאס.

"גדודי עז אלדין אל-קסאם מנהלים קרב עז, אלים וחסר תקדים נגד כוחות הכיבוש הישראליים וצבא הכיבוש סובלים אבדות כבדות בחייהם ובציוד", כתב סינוואר לפקודיו.

"במהלך המלחמה הקרקעית, גדודי אלקסאם תקפו לפחות 5,000 חיילים וקצינים, שליש מהם נהרגו, שליש נוסף נפצעו קשה והשליש האחרון נכה לצמיתות. באשר לכלי רכב צבאיים, 750 מהם הושמדו. נהרס, לחלוטין או חלקי. גדודי אל-קסאם השמידו את צבא הכיבוש, והם בדרך לריסוקו, והוא לא ייכנע לתנאי הכיבוש", הוסיף.

המזרחן, אל"מ במיל' ד"ר משה אלעד מהמכללה אקדמית גליל מערבי ולשעבר מושל נפות ג'נין ובית לחם במנהל האזרחי וראש התיאום הבטחוני עם הפלסטינים: "יחיא סינואר משוכנע שהוא יצא עם ידו על העליונה במאבק עם ישראל. התנגדות שלו ושל הנהגת חמאס לכל מתווה פעם אחר פעם מצביעה על רמת הביטחון העצמי בנקודת הזמן הזו, ומעידה כי סינוואר יכול להרשות לעצמו לסרב לכך הצעה. מה שמסתתר מאחורי התנהגות זו היא שסינוואר גמר אומר לנצח את צה"ל שלא בדרך של תכתיבים מצד ישראל: או למות כשהיד במקום מחבואו או שישראל לא תצליח לשחרר את החטופים עצמאית, אלא רק באישורו".