מלחמת חרבות ברזל: בעקבות חיסולו של בכיר משמרות המהפכה סייד רזא מוסאווי בסוריה מוקדם יותר היום (שני), ישראל נערכת להסלמה נוספת בגבול הצפון, ולירי רקטות לעבר ישראל. בחיזבאללה שיגרו מסר מאיים בעקבות החיסול ואמרו: "ישראל חצתה קו אדום". איראן אף היא איימה והצהירה: "ישראל תשלם מחיר כבד".

צביקה יחזקאלי: "סינוואר לא בלחץ, מבחינתו הוא מנצח"
משאיות יכולות לעבור שם: זה מה שאפשר לספר על רשת המנהרות של חיזבאללה

חיסולו של בכיר משמרות המהפכה בדמשק עשוי ללמד על כניסה לשלב חדש. חיסול דמות בכירה כמו מוסאווי נחשבת לפעולה דרמטית שעשויות להיות לה השלכות משמעותיות. החיסול של הבכיר מתרחש על רקע מעורבות ישירה וחריגה של איראן במלחמה שמנהלת ישראל, לאחר שבשבת כטב"ם תקף ספינה בעת ששהתה במים בסמוך להודו. על פי ההערכה – שמגובה גם באמירות פומביות של בכירים אמריקנים – איראן עומדת באופן ישיר מאחורי התקיפה.

אם אכן ישראל עומדת מאחורי החיסול בדמשק, ההערכה שלא מדובר ב"עוד חיסול": מוסאווי נחשב לדמות בכירה וחשובה במשמרות המהפכה, ובעבר תועד פעמים רבות ביחד עם קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס שחוסל ב-2020. מוסאווי תועד בשנים האחרונות פעמים רבות מלווה מטוסים שנוחתים בדמשק ובין היתר יוחסה לו האחריות על המאמצים של איראן להעביר אמצעי לחימה מתקדמים משטחה לסוריה, ומשם לחיזבאללה בלבנון. 

סייד רזא מוסאווי וקאסם סולימני (צילום: רשתות ערביות)
סייד רזא מוסאווי וקאסם סולימני (צילום: רשתות ערביות)

מוסאווי היה מוותיקי היועצים הצבאיים של משמרות המהפכה בסוריה והיה אחד המלווים של קאסם סולימאני. הוא השתתף בכל שלבי הלחימה בסוריה במהלך השנים האחרונות ונחשב לאחד השליחים הוותיקים מטעם איראן באזור, ולאחד המפקדים הגדולים והבולטים של כוח קודס במשמרות המהפכה.

מוסאווי היה אחראי על העברת האמל"ח מאיראן לסוריה, ואף צולם עם נסראללה וסולימאני. בשנים האחרונות, מוסאווי היה נתון למספר ניסיונות התנקשות והצליח להינצל. 

בתוך כך, ברק רביד דיווח בוואלה! כי בכיר ישראל אמר כי הוא היה אחראי על משלוחי הנשק מאיראן למיליציות הפרו איראניות בסוריה ולחיזבאללה. לדברי הבכיר הישראלי צה"ל נערך לאפשרות של תגובה איראנית כולל באמצעות ירי טילים מסוריה ומלבנון.