שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדאללהיאן התייחס הלילה (בין שני לשלישי) להתנקשות בבכיר משמרות המהפכה סייד רזא מוסאווי, תקיפה אשר יוחסה לישראל, ואמר כי "תל אביב צריכה לספור לאחור". שר החוץ אמר כי מוסאווי, אותו הוא הגדיר "היועץ האיראני למלחמה בטרור בסוריה", לחם במשך שנים לצד מפקד משמרות המהפכה לשעבר קאסם סולימאני כדי להבטיח את ביטחונה של איראן ולהיאבק בטרור האזורי.

איראן מאיימת לאחר חיסול הבכיר: "ישראל תשלם מחיר כבד"
זו לא עוד תקיפה: חיסול הבכיר האיראני הוא גם מסר לנסראללה

מלבד לאיים על ישראל, השר צייץ בחשבון ה-X שלו: "אני מנחם את משפחתו של רזא מוסאווי על מות הקדושים של היועץ האיראני למלחמה בטרור בסוריה, שנלחם באומץ רב-שנים לצד קאסם סולימאני כדי להבטיח את ביטחונה של איראן".

אמש חוסל, כאמור, מפקד בכיר במשמרות המהפכה, סייד רזא מוסאווי, בדמשק. על פי טענות סוריה, ישראל חיסלה אותו באמצעות ירי של שלושה טילים. איומי שר החוץ האיראני מצטרפים לקו המאיים בטהרן, שהזהיר את ישראל כי "תשלם את המחיר".

סייד רזא מוסאווי וקאסם סולימני (צילום: רשתות ערביות)
סייד רזא מוסאווי וקאסם סולימני (צילום: רשתות ערביות)

מוסאווי היה מוותיקי היועצים הצבאיים של משמרות המהפכה בסוריה והיה אחד המלווים של קאסם סולימאני. הוא השתתף בכל שלבי הלחימה בסוריה במהלך השנים האחרונות ונחשב לאחד השליחים הוותיקים מטעם איראן באזור, ולאחד המפקדים הגדולים והבולטים של כוח קודס במשמרות המהפכה. עוד הוא היה אחראי על העברת האמל"ח מאיראן לסוריה, ואף צולם עם נסראללה וסולימאני. בשנים האחרונות, מוסאווי היה נתון למספר ניסיונות התנקשות והצליח להינצל.