ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות משה דוידוביץ' שוחח היום (שלישי) עם ליאת רון מרדיו צפון 104.5FM על המצב באזור הצפוני והמתיחות בגבול עם לבנון. 

הירי לחיפה מתקרב? התקיפה החריגה של צה"ל הלילה בלבנון רומזת על כך
לאור איומי חיזבאללה: כוננות גבוהה בצה"ל לירי טילים לעבר הצפון

לדבריו, "אלוף פיקוד צפון שאני מאוד מעריך את עשייתו המקצועית הבלתי מתפשרת למרות שידיו כבולות. הוא הגיע לקיבוץ חניתה וסקר בפני הפורום הכלכלי שהגיע לשם מכל רחבי הארץ - היה יום מכונן ומרגש, ואני מקווה שזו תחילתה של ידידות מופלאה. בכל מקרה הוא סקר את מה שקורה בצפון, ואמר מפורשות שצה"ל פועל לגילוי מנהרות, ואמר שבמידה ויתגלו מנהרות בצפון הם יבדקו. הוא היה זהיר בלשנו, ואמר שהוא לא רוצה להגיד דברים שהוא לא יודע. אני מניח שצה"ל סבור שיש מנהרות, אבל הוא לא יודע איפה הן נמצאות, ולכן הוא הגיב ככה", אמר דוידוביץ'.

בהמשך התייחס למפגש הפורום, ואמר: "הכוונה הייתה לזקק את הצרכים של הצפון לטווח הקצר והארוך. עלו נושאים כמו סיבים אופטיים, קידום טכנולוגיות, סוגיות שקשורות בבריאות מתקדמת, ועוד. מה שהיה חשוב לנו הוא לשקף לאותם גורמים שבאו ממרכז הארץ שיראו מה קורה פה בצפון. הם ראו קיבוץ שמי שנמצא בו זה חיילים וכיתות כוננות. הם התפעלו ויצאו נרגשים. אלו שנמצאים במרכז הארץ לווא דווקא מבינים מה מתחולל פה. זה נתן לה פרספקטיבה להבין מה קורה פה בצפון - כל הכבישים היו חסומים, וזה הכניס בהם עוד הבנה. האווירה הנפיצה גרמה להם להבין מה קורה פה, ואז זוקקו סוגיות שאנחנו רואים לנכון. מבחינתי, זו רק יריית פתיחה".