שר הביטחון יואב גלנט, השתתף הבוקר (שלישי) בדיון מיוחד של ועדת חוץ וביטחון, שהתקיים בלשכת שר הביטחון בקריה, ורמז כי ישראל תקפה לאחרונה באיראן.

איראן מחפשת תירוץ להסלים - האם זהו תחילתו של שלב חדש במלחמה? 

גלנט אמר בפתח הדיון: "אנחנו נמצאים במלחמה רב זירתית, אנחנו מותקפים משבע גזרות שונות – עזה, לבנון, סוריה, יו"ש, עיראק, תימן ואיראן. הגבנו ופעלנו כבר בשש מתוך הגזרות האלה, ואני אומר כאן בצורה המפורשת ביותר - כל מי שפועל נגדנו  הוא מטרה פוטנציאלית, אין חסינות לאף אחד״.

״מדינת ישראל תדע מה לעשות, מערכת הביטחון נערכת, המציאות שבה תוקפים אותנו ואנחנו מרוסנים, היא נכונה לפי השיקול שלנו ואת התוצאות בעזה כולם רואים ומבינים, מי שרואה אותן במיוחד זה חמאס, איראן וחיזבאללה״. 

״אני רוצה לומר לכם שזו מלחמה ארוכה, קשה, יש בה מחירים, מחירים כבדים אבל ההצדקה שלה היא הגבוהה ביותר שיכולה להיות. אנחנו הותקפנו באופן ברוטלי וברברי על מנת להרתיע אותנו מלחיות כאן. אנחנו חייבים להבהיר שמי שעושה מהלך מהסוג הזה נחרץ דינו. בין אם זה ייקח חודשים או בין אם זה ייקח שנים, את העניין הזה חייבים לסיים״. 

״ללא עמידה במטרות המלחמה אנחנו נמצא במצב שהבעיה לא תהיה מי גר סביב עזה או מי נמצא וגר בצפון, הבעיה תהיה שאנשים לא ירצו לחיות במקום בו אנחנו לא יודעים להגן עליהם״.

״ועדת חוץ וביטחון מייצגת את כל הציבור, אני פועל בשם כל הציבור, כך השיקולים נקבעים. בצה"ל משרתים ברגע זה מאות אלפי אנשים בסדיר ובמילואים שבאים מכל רובדי החברה הישראלית - יהודים ולא יהודים מכל הגוונים ומכל הכיוונים, לצערי גם המחירים נראים כך״.

״אנחנו נדרשים לנחישות, לאורך רוח ולעוצמה ועמידה לאומית במטרות. זה קרב שמי ששורד בו זה מי שיותר חזק ברמה הלאומית, בערכים שלו, באחדות שלו. זה קרב של נחישות לאומית ואני אומר לכם שאנחנו ננצח את החמאס. הם לא חשבו לאן הם מובילים את עצמם, אנחנו ננצח אותם ונכה אותם וכל הסביבה גם תבין את העניין הזה״.