הלחימה בצפון נמשכת: אזרח ותשעה חיילים נפצעו היום (שלישי) מפגיעת טיל נ"ט שנורה משטח לבנון לעבר הכנסייה באזור הכפר איקרית שבאזור שומרה בגליל המערבי. כוחות צה"ל וצוותי מד"א טיפלו בזירה בפצוע שהגיע להתפלל בכנסייה. לאחר הגעת הכוחות בוצע ירי נ"ט נוסף למרחב, וצה"ל ניהל חילופי אש מול חיזבאללה באזור. בנוסף, טיל נ"ט שוגר גם למושב דוב"ב. צה"ל תקף בתגובה בכמה כפרים בדרום לבנון.

סינוואר מסרב עדיין לעסקה אבל הוא שוכח שיש לישראל עוד נשק בשרוול
חיזבאללה מצא את נקודת התורפה שלנו - והוא לא מהסס לנצל אותה

תיעוד השיגור של ארגון הטרור חיזבאללה מסמוך למסגד (צילום :דובר צה"ל)

כמו כן, תצפיתניות צה"ל זיהו מבנה אליו ברח המחבל ששיגר את טיל הנ"ט לעבר כנסייה במרחב שומרה וכוחות צה"ל תקפו את המבנה. כתוצאה מהירי לעבר מרחב שומרה נפצעו מספר לוחמי צה"ל שהגיעו לפינוי אזרח שנפצע קודם לכן בנקודה, אחד הלוחמים נפצע באורח קשה ושמונה לוחמים באורחים בינוני וקל. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

נעמה אשקר, יו"ר עמותת קהילת איקרית, סיפרה לכאן ב': "היה עשן כבד, הכנסייה נהרסה. אני צופה עליה מגבעה ממול כי הצבא לא נותן להתקרב. לפני יומיים היה הרס בכפר ביום שהיינו אמורים לקיים את מיסת חג המולד".

‏עמוד הטוויטר הרשמי של צה"ל הוציא הודעת גינוי נגד ירי הנ"ט לעבר הכנסייה בצפון הארץ. "התקיפה היא לא רק הפרה ברורה של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם 1701, אלא גם הפרה של חופש הפולחן". באירוע אחר, טיל פגע בלול במושב דוב"ב והביא למותם של אלפי עופות.