בישראל עוקבים מקרוב אחר ההצהרות של נשיא איראן ובכירים נוספים לאחר חיסולו של רזי מוסאווי, שנחשב למפקד הכוחות האיראנים בסוריה. ד"ר מיכאל מילשטיין ניתח את התנהלות איראן במערכה, ואמר הבוקר (שלישי) בשיחה עם ליאת רון בתכניתה ברדיו צפון 104.5FM כי "איראן משחקת משחק מאוד בעייתי".

גוטליב נגד הרמטכ"ל לשעבר: "דן חלוץ - מקומך בכלא לשנים ארוכות"

"אני לא יודע אם עלינו להתרגש, אבל בטח לקחת את זה ברצינות", אמר מילשטיין בהתייחס לאיומי איראן. "הוא אחד האישים היותר חשובים בציר בין טהרן, דמשק ולבנון. החיסול שלו הוא אחד הדרמטיים. ראינו איומים בצורה שרק האיראנים יודעים, ואני חושב שצריך לקחת אותם ברצינות".

"מתחילת המלחמה איראן משחקת משחק מאוד בעייתי - היא לא עושה כלום, רק אנשים מטעמה", המשיך מילשטיין. "האיראנים לכאורה עומדים מהצד, ובמקרה הטוב הם מתווכים. החיסול הזה מכניס אותם לדילמה ודוחק אותם לפינה - הפעם נפגע משהו מאוד חשוב ואיך הם מתכוונים להגיב? ההצהרות האיראניות מנוסחות בצורה מאוד זהירה".

עוד הוסיף: "כל מה שחווינו בשבועות האחרונים בצפון צריך להטריד אותנו. לאיראנים יש שיטות משלהם, וכן זה צריך להדאיג אותנו. האיראנים הם שחקני שח כל כך מתוחכמים והם ינסו לחשב את כל המהלכים". 

בהתייחס לחילופי האש מול חיזבאללה, אמר: "נסראללה לא יכול להתעלם מקולות שאומרים לו 'אל תכניס אותנו להרפתקה הזו'. הם ינסו לחשוב על דרך יותר דרמטית להכאיב לישראל. לא בא לי לתת יותר מדי רעיונות. חשוב להיות יותר ריאליסטים מאשר אופטימיסטים במזרח התיכון. נצטרך לפתוח עין על מה שנסראללה ניסה לפגוע בו - נסראללה כיוון לאסדות הגז שלנו".