מלחמת חרבות ברזל: לאחר הפעילות המאסיבית של צה"ל בצפון הרצועה ובאזור ח'אן יונס, בצבא מישירים מבט לעבר היעד הבא שטרם טופל משמעותית, אזור מרכז הרצועה שכולל מחנות הפליטים נוסיראת, בורייג', מוע'אזי ודיר אל-בלאח. כוחות אוגדה 36 פתחו במתקפה על תשתיות טרור במחנה אל בורייג', אחד מהמחנות במרכז רצועת עזה.

סינוואר מסרב עדיין לעסקה אבל הוא שוכח שיש לישראל עוד נשק בשרוול
אין לעזתים לאן לחזור: תיעוד ההרס של בית לאהיה ממעוף הציפור

ההערכה בצה"ל היא כי בבורייג' יש כאלף מחבלי חמאס, ומערכה על מרחב גדודי כמו בורייג' ייקח לכל זמן עד לשליטה מבצעית. עם זאת, גם באזורים האלה כמות התשתיות והמנהור של חמאס אדירה וכוללת פירי מנהרות מאוד קרובים לגדר. בצה"ל מודעים לכך כי פירוק התת-קרקע של חמאס בצורה אפקטיבית ייקח חודשים ארוכים. צה"ל חיסל את מפקד חטיבת מחנות המרכז בחמאס, איימן נופל, לפני כחודש בתקיפת חיל האוויר.

בשעות הראשונות של הלחימה במחנה אל בורייג׳, כוחות חטיבת בית הספר לחי״ר איתרו פיר מנהרה המוביל לתוואי תת קרקעי רחב. בנוסף איתרו מתחם אימונים של החמאס ובו אמצעי לחימה רבים. 

כוחות צה''ל במרכז רצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל במרכז רצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)

כמו כן, בצה"ל מסכמים את הפעילות במספר מוקדים עד כה, ובראשם בסג'עייה. בנוגע למספר הרוגים עושים הערכת מצב יומית וממנה עלה כי במהלך 16 ימי הלחימה בסג'עייה נהרגו 935 מחבלים. בצה"ל אומרים כי הערכת כשירות האויב מתבצעת על פי זיהוי מחבלים הרוגים שרואים, אשר מספרם עומד על 735 שזוהו באופן ודאי, ועוד כ-200 על בסיס תקיפה של בתים במקום שבו היו מחבלים. 

בסג'עייה נמצאו פירי מנהרות, וחומרי המודיעין של חמאס. לא נמצא תוואי תת-קרקע חוצה בסג'עייה, אבל נמצאו פירים קרוב לגבול ישראל.

כוחות צה''ל במרכז רצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל במרכז רצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)

מפקד אוגדה 36, תת-אלוף דדו בר כליפא, אמר: ״הלחימה בסג'עייה הייתה קשה ומורכבת והצלחנו להביא במהלכה הישגים משמעותיים. שג'עייה כבר לא תהיה מרכז טרור של החמאס. צה״ל לא עוצר. אוגדה 36 נעה למשימותיה במחנות המרכז, הלחימה בטרור במחנות תהיה מהלך יסודי. גדודי מחנות המרכז פוגשים ברגעים אלו את עוצמתו של צה״ל. הם יחדלו מלתפקד כפי שחדלו גדודים אחרים. נכה בחמאס גם במרכז הרצועה. הכל על מנת לעמוד במטרות שהצבנו לעצמנו.״