לאחר פגיעה ישירה של טיל נ"ט: נזק עצום נגרם היום (שלישי) ללול של משפחת עטון במושב דוב"ב שבגבול לבנון. הלול, שמאכלס 11.5 אלף עופות, נפגע משמעותית, וקיים נזק עצום ללול ולמיכל התערובת. הבעלים של הלול, אברהם, ניצל באורח פלא.

טילי נ"ט ובורקן בצפון: תשעה חיילים נפצעו, אחד במצב קשה
חזבאללה מצא את נקודת התורפה שלנו - והוא לא מהסס לנצל אותה

"כואב הלב, הפרנסה שלנו הלכה. כואב לי הלב על אבא שלי, אברהם, שהוא הבעלים של הלול", אמר היום (שלישי) הלולן קוטי עטון ממושב דוב"ב שבאצבע הגליל, לאחר שהלול הגדול שהוא ומשפחתו הקימו ומפעילים עשרות שנים, נהרס בעקבות ירי מלבנון. "המראה היה קשה. אלפי עופות מטילות מתו, המבנה נהרס טוטאל-לוס, והכלובים, מערכות האוטומציה, החשמל והמים - קרסו. הכל קרס ונהרס". הוא המשיך וסיפר בעצב כי "11 אלף עופות מטילות היו בלול ואלפים מתוכן מתו. אני לא יודע מה לעשות עם עופות שלא מתו, כי הלול נהרס".

הלול שנפגע מירי נ"ט במושב דוב"ב (צילום :ללא קרדיט)

עטון סיפר כי אביו, אברהם ניצל בנס בזכות אחד מהחיילים ששהו אצלם: "אנחנו מארחים אצלנו חיילים ומסייעים להם. אבא שלי היה בלול ואז חייל קרא לו – 'אברהם אין מים חמים במקלחת'. אבא שלי עזב את הלול והגיע הביתה כדי לפתוח בלון גז, שמספק את החימום למים - ואז היה הפיצוץ החזק בלול".

תיעוד של פגיעת רסיס, בלול שנפגע מירי נ"ט במושב דוב"ב שבצפון (צילום :ללא קרדיט)

גם בימי ההסלמה בגבול הצפון, עטון ואביו המשיכו להגיע ללול מידי יום. זאת, גם לאחר שאשתו וילדיו של קוטי התפנו למלון בטבריה. "אני רואה אותם רק בסופי שבוע. אנחנו חייבים להמשיך לטפל בלול ולהתפרנס. הלול הוקם לפני כ-24 שנים והוא מקור הפרנסה של המשפחה", הוא הסביר את הבחירה להישאר במושב. "חייבים לטפל ולהאכיל את העופות המטילות ולאסוף את הביצים. אנחנו רוצים להמשך להתפרנס ושהמדינה תדאג במהירות למימון שיקום הנזקים הכבדים. כואב לי הלב על אבא שלי, אברהם, שהוא הבעלים של הלול".

הלול שנפגע מירי נ''ט במושב דוב''ב שבצפון (צילום: ללא קרדיט)
הלול שנפגע מירי נ''ט במושב דוב''ב שבצפון (צילום: ללא קרדיט)

הוא סיפר כי למרות ההרס והעובדה שאין לו עכשיו פרנסה, אף אחד מהרשויות במדינה לא דיבר איתו. "הפרנסה שלנו הלכה, ואני מצפה שיגיעו מטעם המדינה, כדי שנוכל לשקם ולבנות מחדש על הלול שנהרס ושנמשיך להתפרנס. יש כאן נזק כספי כבד מאוד, גם ישיר וגם עקיף".

ארגון מגדלי העופות הודיע כי הוא פועל מול כלל הגורמים הרלוונטיים בנוגע לפיצוי ולפינוי התרנגולות המטילות.