בחדשות 12 דווח היום (שלישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו דוחה דיונים בקבינט המלחמה, כדי שלא ייחשף שניהול העניינים האזרחיים ברצועת עזה ביום שאחרי חמאס - יחייב לתת לרשות הפלסטינית תפקיד מסוים. בנוסף, דווח כי ראשי מערכת הביטחון אמרו שביקשו תשובות - ונתניהו לא השיב להן.

נתניהו ל"וול סטריט ג'ורנל": אלו שלושת התנאים של ישראל לשלום בעזה
הרמטכ"ל תחת אש: לקראת דיון רותח בקבינט

תגובת לשכת רה"מ לדברים: "ראש הממשלה הנחה כבר לפני חודש את המל"ל יחד עם השר רון דרמר להכין עבודת מטה מקדימה לדיון בקבינט בעניין היום שאחרי. לדיון נקבע מועד, והוא יתקיים בימים הקרובים".

ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני (צילום: חיים צח /לע''מ)
ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני (צילום: חיים צח /לע''מ)

נזכיר כי אתמול דווח ב"וושינגטון פוסט" כי גם בארצות הברית, ממשל ביידן מקווה שהרשות הפלסטינית תשלוט, על ידי עידוד הקמת ממשלת חדשה והשקת אימונים לכוחות הביטחון שישמשו אותה.

לעומת זאת, נתניהו כתב בטור שלו ל"וול סטריט ג'ורנל" כי "מנהיג הרשות הפלסטינית אבו מאזן לא יכול אפילו לגנות את הזוועות ב-7 באוקטובר". הוא הוסיף כי כמה משריו מכחישים כי מעשי הרצח והאונס קרו, או "מאשימים את ישראל בביצוע הפשעים הנוראיים הללו נגד בני עמה", והוסיף כי שר אחר "איים כי מתקפת טרור דומה תבוצע ביהודה ושומרון".

היום סייר הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, ברצועת עזה ואמר כי: "למלחמה הזו מטרות הכרחיות ולא פשוטות להשגה". הוא הוסיף כי המלחמה תימשך עוד חודשים רבים "ואנחנו נפעל בשיטות שונות  – כך שההישג יישמר לאורך זמן", לדבריו. "אין קיצורי דרך בפירוק יסודי של ארגון טרור, אלא לחימה עיקשת ונחושה. ואנחנו מאוד מאוד נחושים".