מלחמת חרבות ברזל: שלושה לוחמים נפלו היום (שלישי) בקרבות ברצועת עזה: רס"ן שי שמריז בן ה-26, רס"ר במיל' מאור לביא בן ה-33 וסרן במיל' שאול גרינגליק בן ה-26. אלו הם סיפוריהם.

שי שמריז

שי התגייס ליחידת דובדבן, סיים מסלול ויצא לקורס קצינים - את כל הקורסים סיים בהצטיינות יתרה והיה מצטיין בה"ד 1 לאחר קורס קצינים שירת במספר תפקידי פיקוד בנח"ל. שי היה קרוב משפחתו של אלון שמריז, שנחטף לרצועת עזה בשבעה באוקטובר, נמלט מהשבי ונורה בשוגג בידי כוח צה"ל לפני כשבועיים.

מימין לשמאל: עודד אברג'ל, שי שמריז ואבידן תורג'מן (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
מימין לשמאל: עודד אברג'ל, שי שמריז ואבידן תורג'מן (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

תמונה שפורסמה היום ברשתות החברתיות מראה את שמריז כילד לצד שני חבריו הטובים - עודד אברג'ל ואבידן תורג'מן שנרצחו במסיבה ברעים. סרן שאול גרינגליק, שנפל גם הוא היום, היה מחבריו הקרובים. שי הותיר אחריו זוג הורים ושתי אחיות - רעות וסמדר.

רס''ן שי שמריז ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
רס''ן שי שמריז ז''ל (צילום: דובר צה''ל)

שאול גרינגליק

סרן (במיל) שאול גרינליק, שנפל בקרב בצפון ברצועת עזה, הגיע במהלך המלחמה לאודישן של "הכוכב הבא", שלושה שבועות בלבד לפני שנפל בקרב. גרינליק הגיע לאודישן במהלך שירות המילואים, וביצע את השיר "עטלף עיוור" של חנן בן ארי, כשהוא עדיין במדים.

סרן (במיל') שאול גרינגליק ז"ל בתוכנית הכוכב הבא. קרדיט: באדיבות קשת 12 (צילום :באדיבות קשת 12)

מ"קשת 12" וחברת "טדי הפקות" שמפיקה את תוכנית "הכוכב הבא" נמסר: "משפחת קשת 12 וטדי הפקות כואבים את מותו של שאול גרינגליק, קצין לוחם בחטיבת הנח"ל שנפל היום בקרב בצפון רצועת עזה. שאול השתתף בעונה הנוכחית של הכוכב הבא וריגש את כולנו. אנו מוסרים תנחומינו ומשתתפים בצערם העמוק של בני המשפחה והחברים. הפרק הבא של הכוכב הבא יוקדש לשאול".

שופט התוכנית עדן חסון ספד לו: "לא, אני לא רוצה להאמין. מה זה העולם הזה? איזה איש מדהים, שנון, זמר מעולה, זכיתי להכיר אותך מעט".

גם השופט רן דנקר ספד לו: "רואה את החדשות וכבר לא מסוגל. קשה להאמין שלפני רגע שרת מולנו, המוזיקה שלך, השירה שלך, והעיניים שלך נחקקו בזכרוני. אין לי מילים".

מאור לביא

מאור בן ה-33, תושב סוסיא, היה לוחם מילואים בגדוד 450. לביא הותיר אחריו את אשתו ענבר, וארבע בנותיו הדר, שני, שחר ועדי. לפני כשלושה שבועות כאשר יצא לחופשה קצרה משירות המילואים, פרסם בפייסבוק פוסט ובו סיפר כי מצא בזמן סיור בשכונת סג'עייה חנוכיה: "לפי תחושת הבטן שלי היא נגנבה בשבת השחורה", כתב, וביקש את עזרת הגולשים באיתור הבעלים.

מאור היה מתנדב בארגון איחוד והצלה, שפרסם היום הספד: "ארגון המתנדבים הלאומי - איחוד הצלה, המום, כאוב ומרכין ראשו עם קבלת ההודעה המצמררת על נפילתו של המתנדב היקר והמסור החובש מאור לביא מסניף הר חברון ולב השומרון. מאור, נשוי ואב לארבע בנות, תושב סוסיא, נפל בלחימה בעזה. אנו מחבקים את המשפחה בשעה קשה זו, שולחים את תנחומנו ומי יתן ולא תדעו עוד צער לעולם".

רס''ר (במיל') מאור לביא ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
רס''ר (במיל') מאור לביא ז''ל (צילום: דובר צה''ל)