באתר "אלערביה" דווח היום (שלישי) כי הגופים החברים בארגון אש"ף ("התנועה לשחרור פלסטין") נפגשו אתמול במטה הנשיאות הפלסטינית ברמאללה, ודנו באפשרות לצרף את חמאס לשורותיהם.

הדרך ההפוכה: חמאס מתכוונת להמשיך לפעול בנוסחה הדומה לזו של אש"פ בזירות אחרות
מי ישלוט בעזה? אבו מאזן בדרישה חד משמעית; כך הגיב נתניהו

כינוס אש''ף ברמאללה (צילום: רויטרס)
כינוס אש''ף ברמאללה (צילום: רויטרס)

אש"ף, הארגון לשחרור פלסטין, החל כזכור את דרכו בשנת 1964 כארגון גולה חוץ-פלסטיני שהתנחל בכל מיני זירות (ירדן, לבנון ולבסוף תוניס) ופעל כמסגרת שמאגדת לא מעט ארגונים פלסטינים (הגדול שבהם הוא פת"ח), אשר פעלו באמצעי טרור הן בחו"ל והן בתחומי ישראל ומולה.

לפי הדיווחים, לאש"ף יש ארבעה תנאים לקבלת ארגון הטרור חמאס, ורק לאחר שארגון הטרור יחתום על התנאים האלו - אש"ף יוכל לדון בהצטרפותו למסגרותיו.

כנס מועצת אש''ף ברמאללה (צילום: רויטרס)
כנס מועצת אש''ף ברמאללה (צילום: רויטרס)

הראשון: להגדיר עמדה ברורה לגבי מדינה פלסטינית עצמאית עם מזרח ירושלים כבירה בגבולות '67. השני: להדגיש שכל צורת מאבק הן "זכות טבעית" לעם הפלסטיני, אך שבשלב הזה "התנגדות עממית היא הצורה המתאימה", ולהסכים שהדרך של אש"ף היא המתאימה. השלישי: מחויבות לאש"ף כנציג הלגיטימי והבלעדי של הפלסטינים, ועמידה בהתחייבויות שונות של הארגון. זאת, "בהתחשב בכך שחתם על הסכמי השלום עם ישראל בעבר". התנאי הרביעי: מחויבות ללגיטימציה ולדבוק במשפט הבינלאומי, כבסיס לפתרון הסכסוך.

לפי הדיווחים, אש"ף גם הקים משלחת בראשות חוסיין אל שייח, כדי לצאת למצרים ולדון "בעמדה ערבית משותפת לגבי השלב הבא", זאת, "במיוחד לאחר החלטת מועצת הביטחון לחקור את האופק המדיני ביום שלאחר הפסקת המלחמה", לדבריהם.

יחיא סינוואר (צילום: עאבד רחים קטיב, פלאש 90)
יחיא סינוואר (צילום: עאבד רחים קטיב, פלאש 90)

בהתאם לדיווחים קודמים, לדברי "אלערביה", "המקור מאש"ף אישר את סירובה של ההנהגה הפלסטינית להקים ממשלה של טכנוקרטים בשלב פוליטי רגיש זה".

בנוסף, אש"ף דחה את ההצעות בנוגע להקמת ממשלה פלסטינית שתנהל את הגדה המערבית ועזה מחוץ לאחריות של הארגון. בנוגע ליוזמה זו, בדיווח נאמר כי הצד המצרי הודיע לראשות הפלסטינית כי היוזמה הזו שהודלפה הייתה ראשונית ולא פורסמה באופן רשמי. "כל העניינים על כך יידונו עם הצד המצרי בימים הקרובים באמצעות המשלחת הרשמית של אש"ף, שתגיע לקהיר", כך לפי הדיווחים. נזכיר כי אבו מאזן, יושב ראש הרשות הפלסטינית, הוא יו"ר אש"ף כיום.