מלחמת חרבות ברזל: ההידרדרות הנרחבת בדרום לבנון הגיעה לאחר הריגתו של מפקד בולט ב"כוח קודס" של משמרות המהפכה האיראניים, הגנרל סייד ראדי מוסאווי בפאתי דמשק. כזכור, מוסאווי היה המפקד הבכיר ביותר בכוח קודס שנהרג מחוץ לאיראן, אחרי קאסם סולימאני, מפקד הכוח דאז, שנהרג בפשיטה אמריקנית בעיראק ב-3 בינואר 2020.

"לא נושמד, נדון בהכרה בישראל בבוא העת": בכיר חמאס משרטט את היום שאחרי המלחמה
חיסול הבכיר האיראני יוביל להתלקחות? "הדברים יכולים לצאת משליטה"

אמנם חיזבאללה מצד אחד וישראל מצד שני לא הודיעו שההתפתחויות האחרונות בחזית בדרום לבנון קשורות למותו של הגנרל האיראני, אך נתונים דיפלומטיים מצביעים על כניסתו של גורם חדש שמתגבר.

לדברי מקור דיפלומטי לעיתון לבנוני: "בניגוד לרושם הרווח שלמערב, קיימת יכולת למנוע מראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו להרחיב את העימות מעזה ללבנון, ומסתבר שלוושינגטון אין יכולת השפעה מוחלטת".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
תיעוד השיגור של ארגון הטרור חיזבאללה מסמוך למסגד (צילום :דובר צה"ל)

"עתידו האישי של נתניהו נמצא בין גבולות המשפט לאובדן פוליטי מוחלט", המקור המשיך. "קיים חשש גדול שנתניהו ירחיב את המלחמה לכיוון לבנון. אז תהיה לוושינגטון האפשרות לאמץ את הגישה הישראלית, ולכן לבנון, במצבה המתדרדר אינה יכולה להרשות לעצמה להיכנס למלחמה".

"אולי גם איראן תיכנס למלחמה", הוסיף. "אנו עומדים בפני תהליך שיוביל לדרך מדינית חדשה". בסיום דבריו קרא ללבנון "למלא בדחיפות את התחייבויותיה על החלטת האו"ם 1701, מכיוון שלא מקובל שהיא תישאר ללא נשיא הרפובליקה".

בנוסף, טוענים בלבנון כי ישראל ממשיכה לבצע פגיעות אוויריות בעומק לבנון מעבר לעשרים ק"מ, כמו בג'בשיט, ג'בל אל-ריחן וגשר חרדלי, שהם מצפון לנהר הליטני.