מקורות בכירים ברשות הפלסטינית אמרו כי מצרים נענתה לדרישה של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן להסיר מהצעתה להפסקת אש מדורגת ועסקת חטופים את הסעיף שהתייחס לכינון ממשלת טכנוקרטים כבר בשלב מוקדם של התהליך, כך דווח היום (רביעי) בחדשות 12.

על פי הדיווח, ראש המודיעין הפלסטיני גנרל מאג'ד פרג' נפגש אתמול עם מקבילו המצרי עבאס כאמל בקהיר, וטען באוזניו כי הרעיון של ממשלת טכנוקרטים לא פוליטית הוא ניסיון ישראלי למנוע ברצועת עזה ממשל גם של חמאס וגם של הרשות. לפארג' נאמר כי אין עד כה התקדמות לקראת עסקת חטופים כפי שהוצעה במתווה המצרי.

אבו מאזן (צילום: רויטרס)
אבו מאזן (צילום: רויטרס)

על פי דיווחים בכלי תקשורת ערביים, ההצעה המצרית להפסקת אש בין ישראל לחמאס לא ממריאה לשום מקום. ביום ראשון האחרון מצרים הציגה מתווה חדש לעסקת חטופים, שכוללת בשלב הראשון הפסקת אש של כשבועיים, בה יפסיקו לוחמי צה"ל לפעול ברצועת עזה ולאסוף מידע מודיעיני, בתמורה לשחרור 40 חטופים ישראלים משבי החמאס בעזה. קבינט המלחמה ידון מחר בפרטי ההצעה המצרית. מדיווח של ברק רביד, כתב וואלה!, נמסר כי בכירים ישראלים אמרו שמדובר בהצעה ראשונית ולא בשלה, אך עצם הצגתה היא חשובה וחיובית כיון שלמצרים יש מנופי לחץ משמעותיים על חמאס וככל שהם יהיו יותר דומיננטיים בניסיון לחדש את המו"מ - כך יעלו סיכויי ההצלחה.

השלב השני יכלול שיחות עם הרשות הפלסטינית להקמת מעין ממשלת פיוס פנים פלסטינית. השלב השלישי יכלול הפסקת אש נוספת, עסקת חילופי שבויים כוללת ונסיגת ישראל מרצועת עזה. גורם ישראלי התייחס להצעה המצרית והבהיר: "ישנם דברים שלא נוכל לקבל, אבל היוזמה המצרית יכולה להוביל למו"מ". נזכיר כי ישראל מתנגדת לכל הצעה שדורשת סיום המלחמה, בעוד שחמאס מתנגד לכל מו"מ שלא כולל את סיום המלחמה.