אחרי שנחשף בחדשות 12 תיעוד עדכני של מוחמד דף, העיתונאי בן כספית חשף הערב (רביעי) בחשבון הטוויטר שלו כי מדובר בתיעוד מלפני חמש שנים וכי בידי צה"ל סרטון עדכני של דף מה-6 באוקטובר. 

חומרי מודיעין שנתפסו מוכיחים: מוחמד דף חי, מתפקד ובמצב טוב | בן כספית
"מבוכה מודיעינית": איך הצליח מוחמד דף לעבוד על ישראל?

"אז קבלו אותו (אחרי דבורי, לצערי), יחד עם העוזר הצמוד", כתב כספית. "התמונה הזו צולמה לפני כ-5 שנים. בידי צה"ל גם סרטון וידאו בו דף נראה מעל פני הקרקע וממנה ניתן ללמוד על תפקודו הפיזי".

עוד הוסיף: "הסרטון נתפס באחד המתחמים של דף שצה"ל כבש. שיערו של דף נראה בסרטון לבן בהרבה מאשר בתמונה הרצ"ב. הסרטון צולם ב-6 באוקטובר. יום לפני המתקפה על העוטף". 

לפני 5 שנים. הסרטון בו הוצג מוחמד דף (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
לפני 5 שנים. הסרטון בו הוצג מוחמד דף (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

כזכור, לפני כשבוע חשף כספית כי במסגרת איסוף המודיעין ברצועת עזה, ישראל עלתה על כמה סרטוני וידאו בהם מופיע דף. מדובר בסרטונים רלוונטיים מהתקופה האחרונה. 

בסרטון אחד דף נראה צועד על רגליו, אם כי בצליעה קלה. בסרטון אחר הוא במצב ישיבה במקום אחר. מן הסרטונים עולה כי מצבו של דף טוב באופן משמעותי ממה שהוערך בישראל, בעקבות שורה ארוכה של תקיפות וניסיונות סיכול שבוצעו נגדו, בחלקם הוא אף נפגע. דף מסוגל ללכת בכוחות עצמו ולא מסתייע בכיסא גלגלים, וכנראה גם יכול להפעיל את שתי ידיו.

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]