דובר צה"ל הותיר לפרסום את שמותיהם של רס"ל אסף פנחס טובול, סרן נריה זיסק ורס"ן דביר דוד פימה שנפלו אמש בקרבות ברצועת עזה, הודעה נמסרה למשפחותיהם. שלושה לוחמים נוספים נפצעו קשה בקרבות ופונו לטיפול רפואי

סרן (מיל') נריה זיסק, בן 24, ממשואות יצחק, מפל"ג שריון בגדוד 52, עוצבת 'עקבות הברזל' (401), נפל אתמול בקרב במרכז רצועת עזה. נריה למד בבית ספר יסודי שפיר ובתיכון באר גנים. לפני שירותו הצבאי, נריה התחנך במכינה הקדם צבאית בעלי, והוא בוגר המכינה ה-15 שנפל מאז פרוץ המלחמה. נריה השתחרר לפני כשנה, יצא לטיול בדרום אמריקה וחזר במיוחד והתגייס למלחמה. נריה היה בחור עם שמחת חיים, מצחיק ואכפתי, אחראי ומאוד קשור לבני המשפחה שלו. ההלוויה תתקיים היום בבית העלמין במשואות יצחק.

סרן (מיל') נריה זיסק ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
סרן (מיל') נריה זיסק ז''ל (צילום: דובר צה''ל)

רס"ל (מיל') אסף פנחס טובול, בן 22, מקריית מוצקין, לוחם בגדוד 77, עוצבת 'סער מגולן' (7), נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה. אסף הותיר אחריו את הוריו - אסתר ומאיר טובול, וחמישה אחים. אסף הוא בוגר ישיבת פרחי אהרון והוא השני מבוגריה ליפול במלחמה.

מתחקיר ראשוני עולה כי הטנק בו לחם נפגע מטיל שנורה ככל הנראה מבניין ופגע בטנק מלמעלה בזווית בעייתית בנקודה רגישה. ככל הנראה מהצד. אולי בין תובה (שלדת הטנק) לצריח. מערכת המיגון האקטיבית לא הצליחה למנוע את הפגיעה. הוא חולץ תחת אש. צה״ל לומד את האירוע. אסף הוא איש מילואים משוחרר שהתעקש להילחם עם חיילי סדיר. הוא התותחן. הצוות נלחם בעצמה בשעות שקדמו לפגיעה הקטלנית. כל הצוות נפגע. שניים פצועים קשה. ״כל הזמן שאל למה לא קוראים לי. הוא ניסה בכל דרך להתגייס ולחזור לשורות ובסוף הצליח. הוא התעקש להילחם עם הסדירים, שנלחמו בצורה עיקשת ואינטנסיבית לצד גדוד 12 של גולני. ״אלוהים לוקח את הטובים ביותר״, ספד לו אביו שסיפר הבוקר כי  אבריו של הבן נתרמו להשתלה ולהצלת חיים. ״מתנחמים בזה שנלחם כמו ארייה מהרגע שנכנסו במוצאי שבת ועד האירוע. שחיסלו מחבלים. מקווים רק שזה היה מהר. שלא סבל״. 

רס''ל (מיל') אסף פנחס טובול ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
רס''ל (מיל') אסף פנחס טובול ז''ל (צילום: דובר צה''ל)

רס"ן דביר דוד פימה, בן 32, מכפר יונה, סגן מפקד גדוד 198, עוצבת 'בני-אור' (460), נפל אתמול בקרב במרכז רצועת עזה. דביר הניח אחריו את הוריו שמעון ניסים ודניאלה. דוד, חברו של דביר, סיפר עליו, "זכיתי להכיר אותך, בנאדם אנרגטי חייכן אוהב לדבר ולצחוק, חיוך שלא יורד מהפנים, ככה אזכור אותך. האיכותיים ביותר והטובים ביותר הולכים למען עם ישראל. כואב הלב". הלוויתו של דביר תתקיים היום בשעה 15:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בבית שאן.

דביר דוד פימה היה נשוי לאופק ואב לילדה בת שנתיים. הוא הותיר אחריו את ההורים שמעון ודניאלה ולמד תואר שני במנהל עסקים בהתמחות מימון בקריה האקדמית אונו. אלירן, בן דודו, כתב: "ה' נתן ה' לקח בן דוד שלי היקר. גיבור ישראל. גאווה של המשפחה, , מלך הארץ.  תודה לך על מה שעשית בשביל כולם. אתה גיבור. מצדיע לך מלך מלך שלנו. ה' ינקום את דמך".

רס''ן דביר דוד פימה ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
רס''ן דביר דוד פימה ז''ל (צילום: דובר צה''ל)