על רקע הסערה שנוצרה לאחר שהשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, החליט שלא להאריך את כהונתה של נציבת שב"ס, קטי פרי, היום (חמישי) החליט השר למנות את קובי יעקבי, מזכירו במשרד, לממלא מקום נציב שב"ס. 

עם זאת, המינוי דרוש את אישור הממשלה, ולאור התנגדותו הנחרצת של השר בני גנץ כלל לא בטוח שיש לכך רוב. גורם בכיר בליכוד הביע זעם על המהלך של בן גביר ותקף: "בן גביר לא יכול להתנהל כאילו אין סיכום עם גנץ. האחדות בתקופה הזו חשובה הרבה יותר ממינוי כזה או אחר".

הליכוד פרסם הודעה בה נאמר כי הם מחויבים להסכם עם גנץ: "מחויבים להסכם על הארכת מינויי בכירים כפי שנעשה עם נגיד בנק ישראל וכפי שצפוי לקרות עם מפכ״ל המשטרה. מנגד, מבינים את הקושי של השר בן גביר לעבוד עם נציבת שב״ס שכפופה לו, לאחר שהתבטאה באופן אישי ופומבי נגדו. רה״מ נתניהו פועל לפתרון הנושא ויביא החלטה לממשלה רק לאחר מיצוי הניסיונות להגיע להבנות".

מהמחנה הממלכתי נמסר: "החלפת ראשי ארגונים ביטחוניים בזמן מלחמה היא פגיעה בביטחון המדינה ואחדות העם. לאור זאת הגיש השר חילי טרופר הצעת מחליטים למזכירות הממשלה להארכת מינוי נציבת שירות בתי הסוהר ומפכ"ל המשטרה. אנו קוראים לראש הממשלה ולשרים לגלות אחריות לאומית ולתמוך בהצעה בישיבת הממשלה הקרובה".

ניצב יעקובי, בן 50, נשוי ואב לארבעה, החל את דרכו במשטרת ישראל לפני כ-26 שנה כלוחם יס״מ, לאחר שהשתחרר מצה"ל כלוחם בחטיבת גולני. יעקובי שירת במגוון תפקידי פיקוד וליבה וביניהם מפקד מרחב ציון, מפקד תחנת מוריה, סגן מפקד תחנת שלם, סגן מפקד וממלא מקום מפקד תחנת הראל, יועץ בכיר למנכ״ל המשרד לביטחון הפנים, עוזר ראש אגף התנועה ועוד.

ניצב קובי יעקובי  (צילום: ללא)
ניצב קובי יעקובי (צילום: ללא)

באוגוסט 2021 זכה ניצב יעקובי בעיטור המופת של משטרת ישראל, כאשר הוביל את פקודיו וקציני משטרה נוספים, תוך חירוף נפש, להציל חיי אדם, מפני שריפת ענק שהתפשטה בהרי ירושלים לכיוון בית חולים ״איתנים״. מאז חודש ינואר 2023 משמש ניצב יעקובי כמזכירו הביטחוני של השר לביטחון לאומי. הוא בעל תואר ראשון במדעי הרוח והחברה עם התמחות בקרימינולוגיה ובעל תואר שני בקרימינולוגיה בהצטיינות מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "ניצב קובי יעקובי הוא האיש המתאים להוביל את שירות בתי הסוהר בתקופה זו, כממלא מקום הנציב. יעקובי הוא קצין משטרה מעוטר, מוערך, התקפי, מקצועי וחד - וזה בדיוק מה ששב"ס זקוק לו כעת".