מזל״ט נפל אתמול בצפון מבלי שהופעלו אזעקות, ולא היה ניסיון ליירטו, כנראה מאחר שלא זוהה בזמן שחדר לשטח ישראל מסוריה. בהמשך הלילה, ״ההתנגדות האיסלאמית בעיראק״ לקחה אחריות על שיגור המזל״ט בתגובה לפעולות צה״ל בעזה. ״בתגובה למעשי הטבח שביצעה הישות הגוזלת נגד אזרחים פלסטינים, כולל ילדים, נשים וזקנים״, הודיעו. תנועת ה״התנגדות״ היא חלק ממיליציות פרו איראניות שפועלות גם משטח סוריה, וככל הנראה משם שיגרו את המזל״ט. 

ראש המועצה האזורית גולן, חיים רוקח, אמר למעריב לאחר האירוע: ״זו הפעם הראשונה שיש כטב״ם מתאבד בגולן, וזו בהחלט עליית מדרגה בלחימה. עכשיו יש דריכות אצלנו עוד יותר, אנחנו יודעים שצה״ל חזק אצלנו בגזרה, ומקווים ששום דבר כזה לא יקרה שוב. באופן כללי, מאז ה-7 באוקטובר אנחנו נערכים ללא הפסקה ונמצאים בכוננות. אני עדיין לא מבין מדוע לא הייתה אזעקה - וזה רק במזל שאף אחד לא נפגע״. 

רק לפני כשלושה ימים, דווח כי סייד רזא מוסאווי, מפקד בכיר במשמרות המהפכה האיראניים שדרגתו מקבילה לתת-אלוף, נהרג בתקיפה בסוריה שמיוחסת לישראל. סייד רזי היה אחד מהיועצים הוותיקים של משמרות המהפכה בסוריה, ונהג ללוות את מפקד כוח קודס המחוסל קאסם סולימאני. לאחר חיסולו, ממשמרות המהפכה נמסר כי "ישראל תשלם את המחיר על פשע ההתנקשות באחד מיועצינו הצבאיים הוותיקים בסוריה", ואכן בימים האחרונים עלתה הכוננות הצבאית בצפון.

״מוסוואי היה מפקד בכיר במשמרות המהפכה, ומבחינת איראן - חיסולו מחייב תגובה. השאלה היא רק כיצד ומתי תתרחש התגובה״, אומר למעריב ד״ר רז צימט, מומחה לאיראן במכון למחקרי ביטחון לאומי. ״יש שני סוגי תגובות עיקריים - הראשון הוא ניסיון ישיר של איראן לחסל בכיר ישראלי או לבצע פעולות במרחב הימי כמו בעבר. התגובה הישירה הזו של איראן מסובכת  יותר עבורם, כי היא כוללת פעילות מורכבת שמחייבת מודיעין ויכולות מבצעיות שלא תמיד אפשר לבצע באופן מיידי. יכול להיות שהם יבחרו להגיב בצורה אחרת ועקיפה - דרך אחת מהשלוחות שלהן חיזבאללה או המיליציות האיראניות בסוריה״. 

ד״ר צימט שופך אור על פעולותיו של הבכיר האיראני - ועל הסיבה לעיתוי שבחרו לחסלו: ״במסגרת תפקידו כראש לשכת הסיוע של כוח קודס במשמרות המהפכה, הוא הוביל במהלך המלחמה הנוכחית את העברת אמצעי הלחימה מאיראן - היישר לחיזבאללה ולמיליציות האיראניות בסוריה, וחימש וחיזק את כוחם. חיסול הבכיר בעת הנוכחית, מסייעת למאמץ המלחמתי כנגד הפעולות הישירות של שלוחותיה של איראן - שמנסות לפגוע בישראל״.