דובר צה"ל פרסם היום (שבת) כי לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 העמיקו את התמרון דרומה ופשטו על מפקדות צבאיות של חמאס בלב ח'אן יונס. בניהם - חמ"ל המודיעין הצבאי של ארגון הטרור בעיר. החמ"ל אחראי על כלל הפעולות המודיעיניות של חמאס במרחב. במתחם חמ״ל המודיעין, אותר גם חמ"ל של ארגון הטרור הג׳יהאד הפלסטיני. ביעדים עליהם פשטו הלוחמים, אותרו מסמכים בעלי ערך רב.

רגע של נחת: צפו בקבלת השבת שערכו לוחמי גדס״ר 5 בח׳רבת אחזעה
זול, זריז ויעיל: האמצעי שמשמש את צה"ל לחקירת מנהרות חמאס

מפקד חטיבה 7, אלוף-משנה אלעד צורי, במתחם הלחימה בח'אן יונס (צילום :דובר צה"ל)

מפקד חטיבה 7, אל"מ אלעד צורי: "אנחנו מוצאים הרבה מאוד אמצעי לחימה ותשתיות לחימה של האויב. אנחנו בתוך מתחם לחימה סמוך לבניין העירייה. מצאנו פה הרבה מאוד אמצעי לחימה. לוחם עם קלצ' ניסה להרוג בלילה את חיילי צה"ל. הפעיל שמצאנו פה, אחד מהם נהרג, ואת השני - שבינו".

לוחמי צוות הקרב של חטיבת גבעתי פשטו על תשתיות טרור רבות במרחב וחיסלו מחבלים שנערכו לפגיעה בכוחות באמצעות ירי צלפים וטנקים. מכלול האש של החטיבה ביצע מספר תקיפות באמצעות כלי טיס אוויריים, בהן חוסלו מחבלים חמושים והושמדו מטרות כגון אתר לייצור אמצעי לחימה ומעוז של מחבלי חמאס.

תיעוד מההתקפה האוגדתית על ידי לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 וצוות הקרב של חטיבת גבעתי בחאן יונס (צילום :דובר צה"ל)

כמו כן, כשלב מקדים לכניסת הכוחות הקרקעיים מכלול האש של אוגדה 98 ביצע בשיתוף עם חיל האוויר כ-50 תקיפות אוויריות על מגוון מטרות ביניהן יעדי תת קרקע ותשתיות טרור וכן ביצע תקיפות להשמדת אויב כחלק מליווי הכוחות במרחב.