סוכנות הידיעות הלבנונית "אל-אח'בר" דיווחה היום (שבת) כי היועץ לענייני אנרגיה של נשיא ארה"ב, עמוס הוכשטיין, יבקר בלבנון בתחילת השנה הבאה (בשבוע הבא) בניסיון חדש לבצע תיווך שמטרתו להשיג הפסקת אש.

בתיווך ממשל ביידן: במה דנים בשיחות החשאיות עם חיזבאללה וישראל?
דוהרים לצומת הכרעה בצפון: האש גוברת, ההסדר מתרחק וישראל נגררת לדילמה קשה

זאת, במסגרת תכנית שהוא מקדם, הכוללת נקודות שהעלה בעבר בפני גורמים בלבנון,  ומתבססת על רעיון תיחום הקרקע במסגרת המו"מ לסיום המחלוקת על 13 נקודות בגבול, ונסיגת ישראל מהחלק הלבנוני של העיירה ע'ג'ר.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

המתווך האמריקאי לשיחות בין ישראל ובלנון, עמוס הוכשטיין (צילום: רויטרס)
המתווך האמריקאי לשיחות בין ישראל ובלנון, עמוס הוכשטיין (צילום: רויטרס)

הסוכנות הלבנונית דיווחה כי מקורבים אמרו שהתכנית של הוכשטיין "מביעה דעה שקיימת על ידי חלק בממשל האמריקאי המבקש למנוע הסלמה, במיוחד בנסיבות אלו ובזמן זה, שעדים לחסימה גדולה בשיחות האמריקניות-איראניות שהתקיימו בעמאן". בנוסף הם אמרו על ה"סחטנות הגדולה שעשתה ישראל על מדינות המערב דרך המתנחלים בצפון, שמסרבים לחזור למושבותיהם עד שחיזבאללה ייסוג מהגבולות".

עוד חשפו כי "המגעים המערביים עם לבנון לא פסקו, וכולם עדיין תחת קורת הגג של אזהרה מפני כל הסלמה. קצב המגעים גבר בימים האחרונים בעקבות הלחץ הישראלי על וושינגטון להגיע לפתרון שיאפשר את החזרת מתיישביה, אחרת לא תהיה לישראל ברירה אלא להסלים".

אזרחים בדרום לבנון מבוהלים ממסוקי צה"ל (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

בנוסף לדיווח על הגעתו של הוכשטיין ללבנון, בדרום לבנון פורסמו סרטונים שבהם נשמעות צרחות של אזרחי דרום לבנון תוך שהם מצלמים את כוחות צה"ל, ודווח כי "אתמול צבא הכיבוש הטיל אימה קשה על אזרחים באמצעות מטוסי הקרב שלו". עוד הוסיפו כי צה"ל "פתח בהתקפות מזויפות, פריצת מחסום הקול ותצוגות אגרסיביות, שהובילו לשבירת זכוכיות החלונות ויצרו פאניקה בקרב רבים".