תמונת מצב הלחימה, היום ה-86: בצפון רצועת עזה אוגדה 162 עדיין ממוקדת בשכונת דרג' תופאח המשקיפה על כפר עזה, והכוחות עדיין פועלים שם ומחסלים מחבלים רבים. מדובר במוקד המרכזי בצפון הרצועה אך גם באזור המסדרון שמבתר את הרצועה מצפון לדרום נעשות פעולות להשמדת מנהרות.

ישראל בפנים? דיווח: הפור נפל - מתקפת המנע על החות'ים
אהוד יערי מגלה: זה התרגיל שנסראללה עושה לנו מתחת לאף

המאמץ המרכזי הוא של אוגדה 98 שפועלת עם שבעה צוותי קרב חטיבתיים. בצה״ל אומרים כי יש הישגים טובים בגזרה הזו גם בתחום התת-קרקע. מדובר ברצף של פעולה שנמשך בהיקף גדול מאוד של כוחות.

בנוסף אוגדת עזה פועלת באזור חרבת חזעה שממוקמת מול קיבוץ ניר עוז.

לאורך כל האזורים הסמוכים לגבול נמשך הטיפול במנהרות הסמוכות אליו.

בצה״ל מסבירים כי משימת התת-קרקע היא משימה חשובה מאוד בפירוק היכולות של החמאס אבל היא עלולה לקחת זמן.

נראה כי ישנה ירידה בכמות השיגורים לכיוון ישראל. היום לא בוצעו שיגורים אך עם זאת מדגישים בצבא שלחמאס עדיין יש יכולות לשגר רקטות לעבר ישראל. הפעולה הקרקעית הולכת ולוחצת את היכולת לשגר ובמקומות שאליהם צה"ל מגיע חמאס מנסה לעשות "חיסול מלאי".

להלן ממוצע השיגורים מרצועת עזה (ללא ירי לים, לכוחות המתמרנים וכושל) ליום, החל מהשבוע שלאחר ההפוגה:

מה-1 עד ה-7 בדצמבר: 75 שיגורים ליום
מה-8 עד ה-14 בדצמבר: 23 שיגורים ליום
מה-15 עד ה-21 בדצמבר: 16 שיגורים ליום
מה-22 עד ה-27 בדצמבר: 14 שיגורים ליום

בצה"ל מדגישים כי שנת 2024 תהיה שנת לחימה ארוכה.

עוד אומרים, כי צה"ל החל בתהליך החזרת תהליכי ההכשרות של קורס קצינים וקורס קציני שריון, וכי בימים הקרובים תהיה הקלה במילואים: חטיבות 551 וחטיבה 14 במילואים ישוחררו בקרוב כאשר יקראו להן בהמשך שנת 2024.

בֿאשר להוראות הפתיחה באש: בצה״ל אומרים כי מדיניות האש המטכ"לית היא עניין מקצועי והיא מובאת באופן שוטף בפני כל הזירות פעם בשבוע או שבועיים. עוד מדגישים, כי אין כל קשר בין מדיניות הקשורה לחסיון בכירים בסביבת אזרחים ודרג האישורים לביטחון כוחות או היבטים אחרים.

מבחינת ההנחיות - בצה"ל מבקשים לציין כי במקום שיורים אש על כוחותינו, במקום של סכנת חיים, הפקודה היא להשיב באש על מנת לנטרל את מקורות האש. אין כל שינוי בביטחון כוחותינו ואין אירוע או פקודה שמונעת הפעלה באש בכל התצורות הרלוונטיות של סיוע באש.

החזית הצפונית: היו תקיפות נרחבות כנגד מטרות של חיזבאללה, אתרים משמעותיים שהותקפו באזורים רבים בדרום לבנון. בחלק מהמקומות מזהים בצה״ל כי חיזבאללה נסוג לאחור. מעל 135 חוליות של חיזבאללה הותקפו מתחילת המלחמה.

תקיפת מטרות חיזבאללה בלבנון ע"י צה"ל. צילום: דובר צה"ל

גזרת איו"ש: בפיקוד המרכז בשבוע שעבר היו שלושה פיגועי דריסה במזמורייה, אדוריים ובית חגי. מעל 2,550 מבוקשים של חמאס נעצרו באיו"ש מתחילת המלחמה. בוצעו 30 תקיפות מהאוויר בגדה, כ-200 מחבלים חוסלו.