מלחמת חרבות ברזל: פעיל בארגון הטרור חמאס ופעיל בארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי שנעצרו, נחקרו על ידי חוקרי המתקנים של יחידה 504 וחשפו פעם נוספת את האופן בו ארגון הטרור חמאס עושה שימוש באזרחים ברצועה וסביבת מגוריהם לצרכי טרור. 

"למנוע אסון ברצועה": כיצד והאם ניתן לבצע הגירת פלסטינים מעזה?
לקראת מלחמה אזורית? דיווח: הפנטגון גיבש תוכניות לתקיפת בסיסים של החות'ים

זוהדי עלי זהדי שאהי, ששימש כפעיל בחמאס, העיד בשב"כ: "הרגשתי שהאזרחים מגנים אנושיים, למה שנגן על חמאס? זו הטעות של חמאס.  כאשר האזרחים יצאו מהבית הם נעו לדרום הרצועה והיה שם מעבר בטוח ושבדרום יהיה אוכל ושתייה. עברנו במעבר הבטוח של חמאס ואז נתקלנו בבחורים שקראו לנו ללכת הצידה וצעקו לא ללכת דרומה ושיש שם הפצצות, והם הכניסו אותנו לבית החולים אל-שפפא. לשם הגיעו חיילי צה"ל והמחבלים נטמעו בין האזרחים שהיו שם. הם מפוחדים. הערתי לו והוא אמר לי שברגע שתיגמר המלחמה הוא יטפל בי. איים עליי".

חקירתו של זוהדי עלי זהדי שאהי, ששימש כפעיל בחמאס (צילום :דובר צה"ל)

בנוסף, מחמד דרויש עמארה, פעיל בג׳יהאד האיסלאמי, העיד בשב"כ: "הייתי בבית, ויום אחד הילד פתח את הדלת וגילה 20 פעילים של חמאס ישנים בתוך הדירה. היה צלף שישב ליד החלון ובחדר היו כמה פעילים. זה לא היה באישור שלי כמובן. מישהו מחמאס הגיע ליד בית של משפחה אחרת לקח מטען כדי להטמין אותו ליד הבית. בעל הבית ירד לדבר עם הפעיל, אבל הוא אמר לו 'אם לא טוב לך תצא מכאן, זה לא עניינך. אפ צריך אני אשים אותו גם בינך לבין אשתך'. לאחר מכן בעל הבית צעק עליו והפעיל ירה לו ברגל".

לאחר מכן סיפר כי "אני והאחים זכינו בירושה בחלקת אדמה. ויש לי בן דוד חמאסניק והוא שם ארטילריה ורצה לירות מהחלקה. באתי לריב איתו זה ליד הבית שלו ויש ילדים לידי. אמרתי לו שאם ייפגע מרקטה אני והילדים ניפגע גם. אותו זה לא עניין והוא אמר שזו גם חלקה שלו וזו זכותו