מלחמת חרבות ברזלערוץ החדשות הסעודי "א-שארק" דיווח היום (שני) כי משלחת ביטחונית ישראלית תגיע לקהיר כדי לדון בפרטיה של עסקת חטופים עם החמאס. מקורות המעורים בפרטים מסרו לערוץ הסעודי כי המשא ומתן מתמקד בשחרורם של 40 אסירים, בהם קשישים, חולים, פצועים, נשים וקטינים מתחת לגיל 18, בתמורה לשחרורם של כמה מאות אסירים פלסטינים הכלואים בישראל.

לקראת מלחמה אזורית? דיווח: הפנטגון גיבש תוכניות לתקיפת בסיסים של החות'ים
"אם צריך, יהיה מטען בינך לבין אשתך": כך חמאס מאיים על תושבי הרצועה | צפו בהודאות

כמו כן, המקורות הדגישו כי בהינתן והעסקה אכן תצא לפועל, שני הצדדים מתחייבים להפסקת אש שנעה בין שלושה שבועות לחודש. לדברי המקורות, הצדדים גם ידונו בנסיגה של כוחות צה"ל מלב רצועת עזה, הגדלה של הסיוע ההומניטרי ובתוכו מזון ותרופות, וכן חזרה של העקורים הפלסטינים לצפון הרצועה. על פי הדיווח, העסקה לא תכלול את אסירים פלסטינים שמשמשים כ"סמלים" כמו מרואן ברגותי, אחמד סעדאת ושמות בולטים נוספים.

לוחמי צה''ל בעזה (צילום: דובר צה''ל)
לוחמי צה''ל בעזה (צילום: דובר צה''ל)

מוקדם יותר היום, דווח ברשת 'אלערביה' דווח כי משלחת של חמאס נמצאת בקהיר ודנה במשא ומתן על עסקה נוספת עם ישראל לשחרור חטופים ואסירים ביטחוניים. על פי הדיווח, המשלחת מעזה דורשת מספר ימים של הפסקת אש מוחלטת בכל הרצועה, בתמורה לשחרור חטופים. מנגד, העמדה הרשית של ארגון הטרור נותרה בעיניה: "לא תהיה עסקת שבויים עם ישראל לפני הפסקת האש שתביא לסיום המלחמה".

בישראל דוחים תנאי זה ומדגישים כי "לא תהיה הפסקת אש סופית למלחמה לפני חיסול החמאס". בשבוע שעבר הציגה קהיר טיוטה ראשונית להצעה הקובעת כי חמאס יוותר על השלטון בתמורה לסיום המלחמה בעזה. לפי ההצעה המצרית, תהיה הפסקת אש מדורגת, כאשר השלב הראשוני יהיה זמני לשבוע-שבועיים, וניתן יהיה לחדשו בהמשך. עם זאת, חמאס והג'יהאד האיסלאמי דחו לפי שעה הצעה זו.