פרשן חדשות 13 צבי יחזקאלי, התראיין היום (שלישי) ב-103FM, והתייחס לנרטיב, לטעמו, שמוביל את ארגון הטרור חמאס בימין אלו. "אנחנו צריכים לשאול מה הנרטיב הגדול, והוא שחמאס נלחם על הקיום שלו. חמאס כאידיאולוגיה, שאומרת שאין מקום ליהודים בארץ, הדבר הזה יישאר ויהיה קיים גם אם סינוואר ימות או יחוסל. מצד אחד, אם אתה תגיע לאיזשהו מצב שתגמור את חמאס ברצועת עזה, גם אם עשית את זה חמאס לא ייעלם", ציין. 

נתניהו בשפל: רק 15% רוצים בו כרה"מ - ומי המועמד שעשוי להפתיע? | סקר
"ניאבק בעלילת הדם": הדיון הראשון נגד ישראל בהאג - בחמישי הבא

עוד הוסיף כי "חמאס הוא ארגון שנבחר ביהודה ושומרון, נמצא בליבותיהם של כל הפליטים הפלסטינים ובכל מחנות הפליטים שיש פה ביהודה ושומרון וברצועת עזה". כמו כן, הוא אף טען כי ישראל מתנהלת במידה רבה על פי החמאס. 

"יש לי חבר פלסטיני, איש מאוד חכם, שאמר לי 'לא יורד לכם האסימון. נהיה מוכנים להוריד את הנשק, העיקר שנחיה פה בשלום", הוסיף.

"סינוואר מחשב עכשיו את חישובי המלחמה הטקטיים בעניין הישרדות, ולך זה עושה לא טוב, אתה בסופו של דבר מדבר איתו, רוצה מאוד יותר ממנו את עסקת הביניים של ה־40, ולכן סופו של דבר, אתה עדיין לפי החליל שלו - הוא מוליך ולא אתה אותו. זה מה שצריך להבין בתורת המשחקים. חמאס הוא דחיפה ישראלית לרעיון קיים", אמר. 

תקיפת צה"ל בנוסיראת (צילום :רשתות ערביות)

האם אני יכול לייצר פה נרטיב דתי שאני יכול לחיות איתו כשהוא מגובה בדיקטטורה שלטונית + כסף סעודי + המסגדים שלהם וכו'?
"יכול להיות שאם יש דיקטטור, וזה במזרח התיכון ראינו, שדיקטטורים יכולים. זו שאלה של כוח, ברמה שהוא לוחץ חזק על האוכלוסייה שלו הוא יכול להשכיח הכול, אבל לדעתי זה לא ילך כי גם אם הסעודים ידכאו 2 מיליון פלסטינים ויגידו להם, ייקחו את כל הדרשות, וישנו את פרשנות האסלאם עבורם אני חושב שכזה דבר תצטרך כל כך הרבה כוח להפעיל על סיר לחץ שקוראים לו הפלסטינים. התנועה הלאומית הפלסטינית היא היסוד של הסיפור הפלסטיני ולאו דווקא האסלאם, האסלאם בא אחר כך. 

למה טיפחנו את חמאס? כי הוא היה נראה לנו קונטרה של אש"ף. בסוף פלסטיני ילך לתפילת אחר הצהריים במסגד והוא ישמע שהיהודים לקחו לו את הבית, איפה אתה נכנס פה בתור רשות למחוץ אותו ולהגיד לו 'תהיה מחונך'? זה מזכיר לי את סדנאות הגמילה מאסלאם רדיקלי שעשו באירופה לאנשי דעא"ש. אתם לא יכולים לזקק כזה דבר בטח לא במובן לאומי שיש פה סכסוך על אדמה".