סגן ראש הזרוע המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה, סלאח אל-עארורי, חוסל הערב (שלישי) בביירות. אל-עארורי, שעל פי דיווחים חוסל באמצעות כטב"מ מתאבד שתקף את משרדי חמאס בעיר, מונה לתפקידו בארגון הטרור בשנת 2017. הוא נחשב לאחד ממקימי הזרוע הצבאית של חמאס בשנות ה-90, והיה אחראי על תיאום פיגועי טרור ביהודה ושומרון. אל"מ (במיל') קובי מרום, מומחה לביטחון לאומי ולזירה הצפונית: "לא חושב שנראה תגובה משמעותית של חיזבאללה. מעריך שנראה תגובה של שלוחת חמאס בלבנון או תגובה של המיליציות בסוריה לעבר הגולן, ואין ספק שנראה ירי רקטי של חמאס".

אש, עשן וכאוס: הרגעים הראשונים אחרי החיסול הדרמטי בביירות | התיעודים נחשפים
חיזבאללה ישגר טילים לגוש דן? גורמים בישראל: "נערכים לירי ארוך טווח"
"החיסול של מורנייה היה בעיקרו כחול - לבן, אך ה-CIA ידע עליו"

ארדואן, הנייה ואבו מאזן (צילום: רויטרס)
ארדואן, הנייה ואבו מאזן (צילום: רויטרס)

עוד הוסיף לתאר מרום, כי ״בשנים האחרונות, אל-עארורי הוביל את גל הטרור בעזה וביו״ש, הנהיג את פעולות שלוחת חמאס בלבנון, והיה אחראי על שיתוף הפעולה ההדוק של חמאס עם חיזבאללה״. הוא הזכיר, כי ״בתחילת הלחימה, הוא היה ממקימי החמ״ל המשותף של חמאס עם חיזבאללה והציר האיראני. בנוסף, הוא נחשב לסגנו של הנייה באופן רשמי. הוא ריכז במהלך שהותו בטורקיה את גל הטרור של הפיגועים ביו״ש, והוביל בין היתר פעולות הסתה והברחות נשק״.

על הסיבות לחיסולו השיב אל"מ מרום: ״אני מניח שנוצרה הזדמנות מבצעית לחיסול הכירורגי הממוקד. הצלחת המבצע הנקודתי, שהוביל לחיסול אחד ממנהיגי החמאס, ששהה בדירת מסתור בלב ביירות - מעידה על יכולות מבצעיות ומודיעיניות משמעותיות. מעבר לכך, הפגיעה הקשה בו היא מסר הרתעתי לכל השחקנים האחרים במגרש של המזרח התיכון - העובדה שהחיסול קרה בדאחייה, לב ביירות ומעוז החיזבאללה - מעבירה מסר מרתיע להנהגת הארגון, שיש לנו את היכולות המבצעיות לפגוע בהם גם כן אם נרצה״, אומר. 

איסמעיל הנייה וסאלח אל-עארורי (צילום: AFP)
איסמעיל הנייה וסאלח אל-עארורי (צילום: AFP)

״אני רואה את החיסול הזה כפגיעה בציר האיראני ובהערכות המשולבת והמתואמת של ארגוני הטרור ביחד. חיסול אל-עארורי הוא חלק משרשרת הפגיעות בבכירי ארגוני הטרור במזרח התיכון כמו עימאד מורנייה וקאסם סולימאני שחוסלו גם הם. בה בעת, אני חושב שחיסולו היה צריך להתבצע כבר בתחילת המערכה, שכן הוא מהווה פגיעה קשה בתשתית ובפיקוד החמאס. ישראל חייבת להמשיך לרדוף את ראשי החמאס״, הוא מדגיש.

אל״ם (מיל׳) מרום עוד מוסיף להתייחס להשלכות התקיפה בעומק לבנון: ״על אף שהחיסול התבצע בלב ביירות, אני לא חושב שנראה תגובה משמעותית של חיזבאללה, מאחר שלא נפגע אף פעיל מהארגון. מנגד, אני מעריך שנראה תגובה של שלוחת חמאס בלבנון או תגובה של המיליציות בסוריה לעבר הגולן. כמו כן, אין לי ספק שנראה תגובה של חמאס מרצועת עזה - וירי רקטי עד לאזור גוש דן״.

\'\'חזבאללה לא יגיבו\'\'. סאלח אל-עארורי ומזכ''ל חזבאללה, חסן נסראללה (צילום: רשתות חברתיות)
\'\'חזבאללה לא יגיבו\'\'. סאלח אל-עארורי ומזכ''ל חזבאללה, חסן נסראללה (צילום: רשתות חברתיות)