בעקבות חיסולו של סאלח אל־עארורי, סגנו של איסמעיל הנייה מנהיג חמאס, ארגון הטרור בעזה הקפיא את המגעים לעסקת שחרור השבויים. על כך, רונן צור, ראש מטה משפחות החטופים, הגיב הבוקר (רביעי) לדיווחים ואמר כי "התחושה מורכבת אבל בסוף לאנשים האלה אין זכות לחיות".

"זה מה שחמאס הודיע, אם הוא יעמוד במילתו תהיה דחייה מסוימת. לא התקבלה הודעה על ביטול או הפסקה מוחלטת. הודעת הקפאה? הייתה יכולה לצאת הודעה קיצונית יותר", אמר צור, והוסיף: "תמיד זו תחושה מורכבת, אבל בסוף לאנשים האלה אין זכות לחיות אחרי 7 באוקטובר. כל הצמרת של חמאס צריכה להצטרף לאל־עארורי ויכול להיות שיחד איתה גורמים בחיזבאללה".

עוד הדגיש כי "אנחנו גם חולקים פה מחשבה כאזרחים ישראלים שלא מוכנים שהאנשים האלה יישארו על פני כדור הארץ, לצד הדאגה העמוקה לחטופים. אנחנו סומכים על חברי הקבינט שיודעים לשקול את השיקולים באופן כזה שחיסול יכול להוות גם סוג של תמריץ עבור חלק מראשי חמאס כרגע, להבין שיש להם בחירה בין מוות לבין שחרור החטופים. כל אחד מהם מבין גם את המסר, כל אחד מראשי חמאס מבין את המסר מאמש אם לא תתקדם בדרך של שחרור החטופים, תמצא את עצמך עם אל־עארורי".

"אני יודע שיש איזו גישה שאומרת שכולם שאהידים, מייחלים למותם, תרשו לי באופן אישי לפקפק. יכול להיות שהאנשים שיושבים עכשיו במנהרה כזו או אחרת והם לא מבקשים את נפשם למות, לא כולם עם דפוס התנהגות של שהידים, חלק אומר לעצמו 'אולי נחשוב על פתרון של גירוש מרצועת עזה, אולי אחרים, כחלק מעסקת שחרור חטופים גדולה'", טען. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו