מלחמת חרבות ברזל: ראש המל"ל לשעבר וסגן הרמטכ"ל לשעבר אלוף במיל' עוזי דיין, התייחס היום (רביעי) לחיסול סאלח אל-עארורי בלבנון ואמר כי "בסוף מנצחים לא במילים – אלא במעשים". את הדברים אמר בשיחה עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM. 

בישראל מעריכים: חיסול אל-עארורי סיכל עסקה לשחרור חטופים
האם אבו מאזן יהיה המרוויח הגדול מחיסול אל עארורי?

על האחריות לחיסול הבכיר אמר: "אנחנו לא אומרים שזה לא אנחנו, אנחנו פשוט לא מתייחסים. מה נגיד בבוקר כזה? 'כן יאבדו כל אויבך'. זה בסך הכל מהלך או מקרה טוב. אוהבים אצלנו לומר שזה לא משנה, ויהיה לו מיד מחליף, אבל התשובה – יהיה מחליף, אבל זה לא נכון שאין תחליף. זו מכה לארגון הטרור, לא רק במובנים שאחרים מפחדים יותר, אלא שזה באמצע מלחמה".

עוד הוסיף: "בניגוד לאלה שאומרים שכל הפגיעה בראשי טרור אין לה תרומה למלחמה – זה לא נכון. ארגון טרור מחסלים על ידי חיסול הראשים ובעיטה של המנגנון מהטריטוריה שבה הוא נמצא. יש מדינות, והן לא יגידו את זה בקול רם, אבל אפשר לשאול את המפרציות שהן מרגישות נוח שראשי ארגוני טרור אצלם".

בהמשך התייחס לכוננות בצפון לתגובה מצד חיזבאללה. "חיזבאללה יותר חזקים מהחמאס, אבל יש להם חולשות - הם שיעים שנמצאים במדינה שהיא לא בדיוק שלהם, והם מיעוט במדינה שלהם", אמר. "הם שולטים, אבל הם לא השליטים של המדינה. אחד הדברים הטובים שבחיסול בביירות הוא שאפשר לפעול שם".

עוד הוסיף כי "צריך לדחוק את חיזבאללה אל מעבר לליטני, הרחק מטווח הראייה של טילי הנ"ט, וליצור 'רצועת מוות' כמו שהאמריקאים קוראים לזה, בין הגבול הבינלאומי לליטני – שלא יהיו שם אזרחים ולא טרוריסטים, ומי שיסתובב שם דמו בראשו. זה כבר עושה שיפור כנגד טילי הנ"ט. לטילים אלו אין שום התרעה, ולכן, ממ"ד לא עוזר במקרה הזה. לכן, צריך לייצר את זה".

סייעה בהבאת הכתבה: עדן בן ארי